هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف

۱۹ بازديد ۰ نظر

هك كردن واتساپ بدون نياز به گوشي فرد چگونه است؟هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف: شايد شما جز آن دسته افراد باشيد كه روزانه در گوگل عبارت هاي مختلفي را جستجو مي كنيد تا متوجه شويد چه راه هايي براي هك كردن واتساپ افراد وجود دارد؟ چگونه بدون اين كه به تلفن همراه كسي دسترسي داشته باشيم، اكانت واتساپ او را هك كنيم. شايد شما يك پدر و مادر نگران هستيد كه مي خواهيد بفهميد در تلفن همراه فرزندتان چه ميگذرد، به نظر شما اصلا اين امكان وجود دارد كه بتوان از راه دور و بدون دسترسي هك واتساپ را انجام داد.
اگر چه كنترل كردن فرزندان، بهانه خوبي براي هك كردن آنها نيست؛ ولي آيا واتساپ از لحاظ امنيتي در رتبه بالايي قرار دارد يا مي توان به سادگي آن را هك كرد و به اطلاعات فرد ديگري دسترسي پيدا كرد؟ در اين مقاله در مجله امنيت فضاي مجازي؛ قصد داريم به به شما برخي روش هاي موثر براي هك واتساپ يك شخص ديگر بدون دسترسي به گوشي شخص را شرح بدهيم تا بتوانيد در مواقع نياز از آن استفاده كنيد يا بلد باشيد كه چگونه جلوي آن را بگيريد.
 
هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف

در ابتدا و قبل از اين از اينكه راجع به هك واتساپ بدون اين كه به گوشي طرف مقابل دسترسي داشته باشيم صحبت كنيم، بهتر است بدانيد هك كردن چيست؟ امكان هك كردن واتساپ وجود دارد يا خير؟ و اينكه واتساپ از لحاظ امنيتي در چه سطحي قرار دارد؟
واتساپ جزء يكي از بهترين و شناخته شده ترين پيامرسان هايي است كه روزانه توسط كاربران زيادي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين برنامه كه به تازگي توسط شركت فيسبوك خريداري شده مدت ها است در اين زمينه فعاليت مي كند و در اين مدت توانسته ميليون ها كاربر را به خود جذب كند. هك كردن واتساپ در واقع به اين معني است كه شخص  هكر بتوان به سرور هاي اصلي اين پيام رسان نفوذ كرد و از اين طريق به اطلاعاتي كه در اكانت واتساپ شخص موردنظر وجود دارد، دسترسي پيدا كند. نكته اينجاست كه معمولا امنيت پيامرسان ها، از طرف سرور به شدت بالاست و به خوبي از اطلاعات و سرور هاي خود محافظت مي كنند و امكان هك شدن را به حداقل رسانده اند.
اگر كسي بتواند سرور واتساپ را “هك” كند، اين امكان وجود دارد كه بتواند به اطلاعات تمام كاربراني كه از واتساپ استفاده مي كنند دست يابد. ولي همانطور كه گفته شد، امنيت واتساپ و سرور آن بسيار زياد است و تا به حال شخصي نبوده است كه بتواند از اين روش به اكانت واتساپ كاربران نفوذ كند و به اطلاعات آن ها دسترسي پيدا كند. در واقع اين راه يك راه غير ممكن براي هك كردن اكانت هاي واتساپ است. بنابراين عده ي زيادي از كاربران اين نظر را دارد كه هك واتساپ غير ممكن است و اگر شخصي چنين ادعايي داشته باشيد يا اپليكيشني كه بتواند اين كار را انجام دهيد به جز ادعاي دروغين وتصورات خيالي چيز ديگري نيست.
امنيت اپليكيشن واتساپ در قسمت حريم خصوصي و امنيت به اين شكل است كه اگر فرد گيرنده در لحظه آنلاين باشد، پيام در لحظه براي او ارسال مي شود و روي سرور نمي ماند و اگر شخص گيرنده پيام، آفلاين باشد، پيام ها روي سرور مي رود؛ ولي به محض آنلاين شدن، پيام براي او ارسال مي شود و از روي سرور برداشته مي شود و دسترسي به پيام ها، فيلم ها و رسانه هاي ديگر از طريق سرور عملا غير ممكن است.
اما آيا اين تنها راه هك واتساپ است؟ خير هر پيام رسان ممكن است از 2 راه هك شود. از طرف سرور و از طرف كاربر. تمامي پيام رسان ها تلاش مي كنند كه راه اول را ببندند و پيامرسان هاي مشهوري كه ميليون ها آدم از آن استفاده مي كنند (مثل واتساپ يا تلگرام) اين كار را به نحو احسن انجام داده اند. اما هك كردن اكانت يك شخص از طرف خودش و از طريق چند روش خاص، بسيار ساده است و شركت مربوط به پيام رسان نيز مسئوليتي در اين باره ندارد. البته گرچه كه معمولا تيم پشتيباني تلاش مي كنند تا در بازيابي اكانت هك شده واتساپ به شما كمك كنند.
هك براي نظارت اكانت ديگرانهك براي نظارت اكانت ديگران
آيا مي توان بدون دسترسي واتساپ را هك كرد؟تا اينجا، شما متوجه شديد كه هك واتساپ چيست و همينطور اطلاعاتي را بدست آورديد كه متوجه شديد راهي براي هك واتساپ وجود دارد. ولي اين كه از چه ابزاري مي خواهيد براي انجام اين كار استفاده كنيد و چه قدرتي دارد نكته مهم و تاثيرگذاري است.
اما اين كه از راه دور و فقط با شماره تلفن بخواهيد اين كار را انجام دهيد به نظر سخت و پيچيده و تا حدودي نشدني است. البته اين موضوع را در نظر بگيريد كه هيچ نرم افزاري بدون اين كه يك نسخه از آن برروي گوشي طرف مقابل نصب نشود، نمي تواند اطلاعات گوشي موردنظر را براي شما ارسال كند. اما برخي نرم افزار ها وجود دارند كه مي توانيد از راه دور آن را روي گوشي طرف مقابل نصب كنيد.
 
چه راه هايي براي هك كردن واتساپ وجود دارد؟

1. استفاده از واتساپ وبساده ترين و ابتدايي ترين راهي كه حتي ممكن است شما هم به آن فكر كرده باشيد يا حتي آن را امتحان كرده باشيد، استفاده از قابيلت واتساپ وب است ولي براي اين روش بايد در حد چند دقيقه به گوشي طرف مقابل دسترسي داشته باشيد. كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه در گوگل عبارت Whatsapp web را جستجو كنيد يا وارد URL آن يعني web.whatsapp.com مي شويد و در گوشي طرف مقابل برنامه ي واتساپ را باز كنيد و در قسمت تنظيمات، گزينه ي واتساپ وب را بزنيد. البته شما همچنين مي توانيد برنامه دسكتاپ آن را نيز دانلود كنيد و از آن به عنوان يك برنامه هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف مي باشد.
صفحه اي را به شما نشان مي دهد كه بايد آن را اسكن كنيد كه به آن QR code مي گويند و تنها كاري كه نياز است انجام دهيد اين است كه با گوشي شخص مورد نظر اين صفحه را اسكن كنيد و بعد از آن تمام اطلاعات شخص براي شما قابل رويت است.
هك كردن توسط Web WhatsAppهك كردن توسط Web WhatsApp
2. استفاده از IKEYMONITORاگر به هر دليلي نمي توانيد از QR Code و روش بالا، براي انجام اين كار استفاده كنيد راه هايي ديگري هم داريد و يكي از آن ها استفاده از ikeymonitor است. IKEYMONITOR براي كنترل و نظارت پيام هاي ارسالي و دريافت شده در شبكه هاي اجتماعي كاربرد دارد و علاوه بر واتساپ براي اسكايپ، وي چت و فيسبوك نيز كاربرد دارد. در واقع برنامه IKeyMonitor يك برنامه هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف است كه طرفداران زيادي در سراسر جهان دارد. شما مي توانيد با اين نرم افزار، گوشي شخص مقابل خود را هك كنيد و به راحتي به اعمال او در واتساپ كنترل داشته باشيد.
شما مي توانيد اطلاعات مهم گوشي طرف مقابل، از جمله تماس ها، پيام هاي چت و غيره را از راه بدون دسترسي به گوشي طرف مقابل و از طريق ايميل رديابي كنيد. براي استفاده از اين نرم افزار شما بايد سه مرحله ي زير را انجام دهيد:
در ابتداي كار، در حساب ikeymonitor ثبت نام كنيد.براي دانلود مي توايند وارد پنل ابري آن شويد و آن را روي گوشي طرف مقابلتان نصب كنيد.حالا شما مي توانيد از راه دور بر روي شخص نظارت داشته باشيد و او را كنترل كنيد.نكته: مي توانيد از نسخه ي رايگان اين برنامه استفاده كنيد.
اگر سؤال داريد كه چطور مي توانيد نرم افزار را از راه دور روي گوشي طرف مقابل نصب كرد بايد بگويم كه بعد از نصب از طرف تيم پشتيبان يك نسخه رايگان از  نرم افزار براي شما ارسال مي شود كه شما بايد آن را براي فرد مورد نظر بفرستيد اين برنامه مي تواند با آيكون و نام هاي مختلف مثل يك بازي بر روي گوشي طرف مقابل نمايش داده شود بعد از ارسال و به محض اينكه طرف مقابل روي آن كليك كند روي گوشي آن شخص به طور خودكار باز مي شود و در منوي گوشي پنهان مي شود. پنهان شدن به اين دليل است كه ديگر نتواند آن را حذف يا لغو نصب كند.
 
3. استفاده از برنامه ي plc spyاين برنامه هم جزء برنامه هاي كنترل پيام رسان است كه هم براي دستگاه هاي اندرويد و هم iOS به كار مي رود. بهترين نكته در مورد استفاده از اين برنامه اين است كه بدون دسترسي به گوشي طرف مقابل مي توان از آن استفاده كرد و به نوعي واتساپ را هك كرد. اين برنامه توسط سازمان كنترل فرزند با هدف نظارت بر روي رفتار فرزندان ساخته شده است و 2 نسخه دارد:
نسخه اول را مي توان روي گوشي نصب كرد كه در همان لحظه آيكون آن مخفي خواهد شد.
و نسخه ي ديگر كنترل گوشي بدون دسترسي و از راه دور انجام را ممكن مي كند.
هك از روش اسپوفينگروش قابل اطمينان Spoofing
4. استفاده از spoofingSpoofing هم يكي از روش هاي هك واتساپ بدون دسترسي به گوشي طرف است؛ ولي براي انجام اين كار بايد ابتدا واتساپ را از روي تلفن همراهتان پاك كنيد. در مرحله بعد بايد سعي كنيد آدرس واي فاي مك گوشي طرف مقابل را بدست آوريد و بعد با توجه به اين كه از چه سيستم عاملي استفاده مي كند يكي از روش هاي زير را انجام دهيد.
در دستگاه اندرويدي : به قسمت تنظيمات و سپس درباره ي گوشي و به آدرس واي فاي مك برويد.در سيستم iOS: به قسمت تنظيمات بخش عمومي و در قسمت درباره و ادرس واي فاي برويد.بعد از آن برنامه هاي busy box  و terminal emulator  را از گوگل پلي يا اپ استور دانلود و نصب كنيد. آدرس واي فاي گوشي شخص موردنظر را با استفاده از اين دو برنامه به آدرس واي فاي گوشي خودتان تغيير دهيد.
در مرحله ي بعد فقط كافي است واتساپ را نصب كنيد و شماره ي طرف مقابل را وارد كنيد و كدي تاييدي كه براي شما ارسال مي شود كه با استفاده از آن مي توانيد وارد واتساپ شخص مورد نظر شويد.
حملات قابل اطمينان فيشينگهك كردن واتساپ افراد از طريق حملات فيشينگ
5. استفاده از روش فيشينگ؛ براي طعمه خود تله بگذاريد!فيشينگ؛ يكي از شاخه هاي مهم و شناخته شده در مهندسي اجتماعي است. فيشينگ يا تله گذاري در اصل روشي است كه شما در آن مي توانيد از طريق يك صفحه ورود فيك، شخص يا اشخاص مورد نظر خود را فريب مي دهيد تا اطلاعات مورد نياز شما را برايتان ارسال كنند. البته نكته اي كه در هك واتساپ وجود دارد اين است كه واتساپ نيز مانند پيام رسان هاي ديگر، صفحه ورود ندارد و شما براي هر بار ورود، يك كد يك بار مصرف، از شما مي خواهد. اما شما مي توانيد با كمي خلاقيت و استفاده از روش هاي مختلف، با يك حمله فيشينگ حساب شده و برنامه ريزي شده، طرف مورد نظر خودتان را حتي بدون اينكه ببينيد، هك كنيد.
براي مثال يكي از راه هايي كه داريد اين است كه صفحه ها را به طوري بسازيد كه انگار نوعي واتساپ وب ايراني است كه با ارسال كد شما مي توانيد بدون نياز به گوشي خود به واتساپ متصل شويد. يكي از مشكلات افرادي كه از واتساپ وب استفاده مي كنند، اين است كه بدون اتصال گوشي به اينترنتي نمي توان از Whatsapp Web استفاده كرد. شما مي توانيد از اين اسفاده كنيد. سپس شماره را كه در مرحله اول وارد كرد، شما شماره را وارد كنيد و سپس كد را از او بخواهيد و به اين شكل است كه طرف مورذ نظر شما، دو دستي كد را در اختيار شما مي گذارد.
يك نكته بسيار مهم درباره انجام دادن يك حمله فيشينگ اين است كه شما بايد از مهارت مهندسي اجتماعي بسيار بالايي برخوردار باشيد تا بتوانيد شخص را فريب دهيد كه وارد لينك مورد نظر شما شوند. مهندسي اجتماعي يا هنر فريب يكي از خطرناك ترين روش هاي هك در جهان است كه درصد بسيار بالايي از هك هاي موفق به واسطه آن صورت گرفته اند. اگر مي خواهيد با مهندسي اجتماعي يا Social Engineering آشنا شويد، مي توانيد مقاله «مهندسي اجتماعي» در ايران سوشيال را مطالعه كنيد.
 
دفاع در برابر هك شدن واتساپدر بالا چندين روش مهم براي هك كردن و دسترسي به پيام هاي واتساپ ديگران را به شما ارائه كرديم تا آنها را بهتر بشناسيد. شما مي توانيد با داشتن اطلاعات درباره اين روش ها، راهكار مقابله با آنها را نيز بياموزيد. در ادامه با برخي از اين روش ها آشنا مي شويم:
براي مثال شما بايد براي مقابله با واتساپ وب، فقط بخش Whatsapp Web در منو واتساپ را بررسي كنيد تا جلوي آن را بگيريد.براي مقابله با برنامه هاي نظارتي مثل IKeyMonitor و PlcSpy بايد روي گوشي خود يك آنتي ويروس بريزيد يا برنامه هاي خود را در Setting –> Apps بررسي كنيد تا اين برنامه ها يا برنامه هاي مشكوك را پاك كنيد.براي مقابله با اسپوفينگ بايد مواظب گوشي خود باشيد و تلاش كنيد تا IP و Mac Address خود را در دسترس كسي قرار ندهيد و همچنين مي توانيد آنها را روي حالت اتومات تنظيم كنيد و دوره اي رفرش كنيد تا عوض شوند و از طريق روش اسپوفينگ هك نشويد.براي مقابله با روش فيشينگ يا مهندسي اجتماعي نيز فقط نياز داريد تا به راحتي به ديگران اعتماد نكنيد و به هيچ وجه به برنامه هاي فيك شبيه به واتساپ اعتماد نكنيد و آنها را نصب نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.