تاثير موسيقي بر يادگيري

۲۶ بازديد ۰ نظر

آموزش موسيقي در تهران، موصوع اين مطلب از سايت ركس وب هست. اگر علاقمند به ساز گيتار هستيد مي توانيد در كلاس گيتار تهران شركت كنيد، اگر به ساز پيانو علاقمند هستيد مي توانيد در كلاس پيانو تهران شركت كنيد، اگر به خوانندگي علاقمند هستيد مي توانيد در كلاس آواز تهران شركت كنيد. آموزشگاه هاي موسيقي زيادي وجود دارند كه مي توانيد براي يادگيري موسيقي در اين آكادمي هاي موسيقي شركت كنيد.

كشور ايران با داشتن تاريخچه فرهنگي كهن و مردماني كه علاقه‌مند به فرهنگ هستند، نمي‌تواند از هنر موسيقي دور باشد و در حال حاضر شاهد علاقه‌مندان زيادي هستيم كه سعي مي‌كنند وارد اين دنياي بزرگ شوند و استعداد خود را شكوفا كنند، اما شما تا چه اندازه علاقه‌مند به يادگيري موسيقي هستيد؟

آيا آموزشگاه موسيقي خوبي كه بتواند موسيقي را به طور كامل و با نهايت جزئيات آموزش دهد را مي‌شناسيد؟

آموزشگاه موسيقي تهران

يادگيري موسيقي داراي طيف گسترده‌اي از مزايا بوده كه مي‌تواند زندگي شما را دگرگون كند. در حقيقت اين هنر برجسته ايران و جهان، علاوه بر اين كه مي‌تواند استرس را از شما دور كند، باعث بهبود وضعيت سلامتي و عملكرد شناختي خواهد شد. البته برخي از بزرگسالان فكر مي‌كنند قدرت يادگيري موسيقي ندارند و اين تفكر واقعا اشتباه است، زيرا يادگيري موسيقي ربطي به سن ندارد و با آن احساس جواني خواهيد كرد. دوستان عزيز، آموختن موسيقي بدون داشتن اطلاعات اوليه درباره آن، امكان‌پذير نبوده و براي شما دشوار خواهد بود، اما با دانستن برخي نكات، مي‌توانيد هدف خود را تعيين كرده و كار را به خوبي ادامه دهيد.

آيا انسان صبوري هستيد؟

يكي از ويژگي‌هايي كه هنرجوي موسيقي بايد بداند را مي‌توان صبر كردن دانست. افراد زيادي هستند كه فكر مي‌كنند با پرداخت پول، مي‌توانند راه صد ساله را در يك شب طي كنند، اما در حقيقت آن‌ها وقتشان را هدر مي‌دهند و راه به جايي نخواهند برد.

صبر كردن را مي‌توان ويژگي مهمي دانست كه اگر يك هنرجوي موسيقي با استعداد هم نداشته باشد، ممكن است با شكست مواجه شود و تلاش خود را فاقد هرگونه نتيجه مثبتي ببيند. هنرجويي در زمينه يادگيري موسيقي موفق خواهد شد كه بتواند استرس را از خود دور و با آرامش به كار خود ادامه دهد، همچنين صبر را به عنوان يك نكته مهم، همواره مدنظر داشته باشد تا بتواند نتايج دلخواه را به دست آورد. در صورتي كه آدم صبوري نيستيد، بهتر است همين الان از فكر يادگيري موسيقي بيرون بياييد، اما در صورتي كه آدم صبوري هستيد، بايد سراغ يادگيري موسيقي برويد.

آيا هدف خود از يادگيري موسيقي را تعيين كرده‌ايد؟

يكي ديگر از مهم‌ترين نكاتي كه بايد در زمينه يادگيري موسيقي مدنظر قرار دهيد، بدون ترديد هدفي است كه براي دستيابي به آن وارد دنياي بزرگ موسيقي شده‌ايد. افراد زيادي هستند براي تبديل شدن به يك ستاره و سلبريتي سعي مي‌كنند موسيقي ياد بگيرند، اما آيا چنين هدفي به تنهايي مي‌تواند نويددهنده موفقيت باشد؟ پاسخ قطعا خير است و نتيجه‌اي جز شكست ندارد. در حقيقت بايد ستاره شدن را در مرحله آخر و به عنوان هدف نهايي در نظر بگيريد، زيرا مسير پر از فراز و نشيبي را انتخاب كرده‌ايد كه بايد از تمام بخش‌هاي آن به خوبي و با موفقيت عبور كنيد تا بتوانيد در نهايت به يك ستاره تبديل در دنياي موسيقي تبديل شويد.

استعداد در موسيقي را مي‌توان يك پل توصيف كرد كه مي‌تواند برخي از هنرجويان را تا حد زيادي رو به جلو حركت دهد. در صورتي كه احساس مي‌كنيد استعداد موسيقي داريد و هدف بسيار حرفه‌اي را براي خود تعيين كرده‌ايد، وقت را هدر ندهيد و به دنبال يادگيري موسيقي از روش‌هاي اصولي باشيد.

راهنماي چگونگي يادگيري موسيقي از پايه

هم اكنون كه ويژگي صبوري در خود ديده‌ايد و هدفتان از تلاش براي يادگيري موسيقي را تعيين كرده‌ايد، بايد چه كارهايي انجام دهيد؟ ما در ادامه شما را با اقداماتي آشنا خواهيم كرد كه انجام آن‌ها براي يادگيري موسيقي، لازم و ضروري مي‌باشد.

درك عميق موسيقي

يكي از مواردي كه هنرجويان موسيقي بايد بتوانند از عهده انجام آن برآيند را مي‌توان درك عميق موسيقي دانست. افرادي كه در سنين بالاتر سراغ موسيقي مي‌روند، معمولا توانايي بيشتري در تحليل و درك موسيقي از خود نشان مي‌دهند، اما اين بدان معنا نيست كه افراد با سنين كمتر از چنين ويژگي مهمي برخوردار نيستند، بلكه بايد آن را شكوفا كنند.

بزرگسال به دليل آن كه بيشتر زندگي خود را صرف گوش دادن به موسيقي‌هاي مختلفي كرده‌اند، قطعا راحت‌تر از نوجوانان و كودكان مي‌توانند موسيقي را تحليل كنند، حتي برقراري ارتباط احساسي آن‌ها هم با موسيقي بهتر خواهد بود.

آيا شما نوجوان هستيد و نسبت به درك موسيقي نگران هستيد؟ نگران نباشيد، زيرا تكنيك‌هاي بسيار زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد با بهره‌گيري از آن‌ها، توانايي خود در درك موسيقي را افزايش دهيد.

نوع موسيقي مورد علاقه خود را تعيين كنيد

همانطور كه مي‌دانيد، افراد نمي‌توانند نظرات يكساني داشته باشند و به همين دليل است كه شاهد انواع مختلف موسيقي هستيم. شما به چه نوع موسيقي علاقه‌مند هستيد؟ آيا تاكنون به اين موضوع فكر كرده‌ايد؟ افراد زيادي هستند كه بدون بررسي توانايي و علاقه‌اي كه به انواع موسيقي‌ها دارند، وارد دنياي بزرگ آن مي‌شوند و متاسفانه شكست را تجربه مي‌كنند.

در صورتي كه بدون داشتن علاقه و مشخص كردن مسير درست علاقه‌مندي خود وارد يك بخش ديگر از موسيقي شويد، حتي اگر بتوانيد دوره‌هاي مختلف را هم با موفقيت سپري كنيد، اما موفق نخواهيد شد و همواره يك خلاء را در خود احساس خواهيد كرد كه مي‌تواند طعم تلخ‌تر از شكست داشته باشد و شما را دچار مشكل كند. مهم‌ترين توصيه ما به افرادي كه قصد دارند اقدام به يادگيري موسيقي كنند، بررسي انواع موسيقي و پيدا كردن بهترين نوع آن براي ادامه كار، مي‌باشد.

ساز خود را انتخاب كنيد

دوستان عزيز، در صورتي كه توانستيد هدف و نوع موسيقي مورد علاقه خود را پيدا كنيد، وقت آن را رسيده ساز مخصوص خود را هم تهيه نماييد. به عنوان مثال گيتار برقي براي گروه‌هاي خاص موسيقي مناسب بوده و سازها براي افرادي كه علاقه‌مند به فعاليت در زمينه موسيقي سنتي هستند، تفاوت خواهد داشت، زيرا بايد سراغ سازهايي همانند پيانو و ويولن باشند. با اين كه انجام بسياري از كارها با گيتار ممكن است، اما داشتن ابزارهاي مخصوص هر كدام از ژانرهاي موسيقي مي‌تواند براي هنرجويان و علاقه‌مندان، جذاب باشد و با رضايت كامل در كلاس پيانو در نهران شركت كنند در حالتي كه هزينه كلاس آموزش گيتار در تهران براي شما اهميت نخواهد داشت.

گوش دادن به سبك‌ هاي مختلف موسيقي را جدي بگيريد

يكي از اقداماتي كه مي‌تواند توانمندي علاقه‌مندان و هنرجويان موسيقي را افزايش دهد، گوش دادن به سبك‌هاي مختلف موسيقي است. به عنوان مثال، حتي اگر در حال شركت در بهترين كلاس آموزش پيانو در تهران و تمرين درس‌هاي مربوط به آن هستيد، بد نيست براي تنوع هم موسيقي‌هاي ديگري را گوش كنيد. شما مي‌توانيد گوش دادن به ساير موسيقي‌ها را براي سرگرمي و لذت بردن هم انجام دهيد.

در حقيقت گوش دادن به سبك‌هاي مختلف موسيقي مي‌تواند ذهن شما را در وضعيت مناسبي حفظ كند و حتي بتوانيد نكاتي را هم ياد بگيريد كه در آينده ممكن است كارايي داشته باشند.

در كلاس، حواس پرتي را كنار بگذاريد!

در اكثر كلاس‌هاي يادگيري موسيقي، هنرجويان با حواس‌هاي پرت حضور پيدا مي‌كنند و همين مسئله مي‌تواند تاثير بسيار بدي روي كار و نتيجه‌اي كه كسب مي‌كنند، داشته باشد. با اين كه آموزشگاه بايد محيطي شاداب و پويا را براي هنرجويان موسيقي فراهم كند، اما مهم است كه هنرجويان هم نسبت به اين مسئله حساسيت داشته باشند.

موسيقي مي‌تواند بدون تمرين و تكرار از ياد برود و تمام زحمت‌هايي كه كشيده‌ايد، هدر برود، بنابراين مسئوليت اين موضوع بر دوش شما بوده و بايد با حواس كاملا جمع در كلاس حاضر شويد.

انتخاب اساتيد و آموزشگاه مجرب

حتي اگر تمام پيش‌نيازهاي يادگيري موسيقي را داشته باشيد، اما نتوانيد اساتيد و آموزشگاه مجرب موسيقي را پيدا كنيد، قطعا وقت خود را هدر داده‌ايد.

در كشور ما شاهد رشد و توسعه مراكز و آموزشگاه‌هاي موسيقي هستيم كه هر كدام سعي مي‌كنند با تبليغات و هزينه زياد، نظر مخاطبين و هنرجويان را به خود جلب كنند، اما در نهايت هنرجويان نمي‌توانند موفقيت‌هاي زيادي را به واسطه وجود احتمال انتخاب اشتباه آموزشگاه، به دست آورند. انتخاب آموزشگاه موسيقي كه داراي شرايط لازم و اساتيد مجرب باشد، مسئله بسيار مهمي بوده كه بايد مورد بررسي قرار دهيد.

منبع: ferdowsacademy.com/2017/08/06/آيا-ميدانيد؟/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.