خواص سبوس برنج قهوه اي

۲۳ بازديد ۰ نظر

سبوس برنج سرشار از مواد مغذي و ويتامين هاست، و براي كساني كه از برخي بيماري ها رنج مي برند مي تواند جزو غذاي اصلي قرار داده شود، تا موجب بهبودي و رفع بيماري ها گردد. آشنايي با عناصر سبوس برنج و خواص آن اطلاعات مفيدي است كه در اختيار افراد قرار داده مي شود.

به گزارش ايسنا بنابر اعلام گيلان كشت،  قرار دادن مواد غذايي سالم در سبد تغذيه اي خانوار مي تواند افراد را از بسياري از بيماري ها دور كند. سبوس برنج قهوه اي يكي از مفيدترين منابع غذايي است، كه اگر به عنوان بخشي از خوراكي هاي روزانه مورد استفاده قرار بگيرد، مي تواند در دراز مدت اثر خود را نشان دهد. در اين مطلب شما با سبوس برنج آشنا مي كنيم

سبوس برنج قهوه اي چيست؟ 

برنجي كه در دسترس عموم قرار مي گيرد، سفيد و شفاف است و با گرفتن آب آن در هنگام پخت تمام مغذي از آن خارج مي شود. براي دريافت مواد مفيد در برنج بايد نحوه مصرف آن اصلاح شود. سبوس برنج قهوه اي يكي از مواد مفيدي است كه در برنج وجود دارد و قبل از بسته بندي از برنج جدا مي شود. 

برنج از سه قسمت تشكيل شده، لايه خارجي جنس سختي داشته و مصرف خوراكي ندارد، لايه مياني كه پوسته نازك قهوه اي رنگي است، و همان سبوس برنج است كه از آن جدا مي شود و خود برنج كه سفيد رنگ بوده و در بازار به فروش مي رسد. 

                                               خواص سبوس برنج

سبوس برنج اگر از برنج جدا نشود، اين برنج را برنج قهوه اي مي گويند، و بسيار پرخاصيت و مفيد است، زيرا مواد اصلي برنج در كنار سبوس مي تواند غذاي تهيه شده از آن را، در كامل ترين شكل خود قرار دهد. سبوس برنجي كه از آن جدا مي شود، به صورت پودر، عصاره و روغن عرضه مي گردد و در دستور غذاهايي مانند، سوپ، شيريني، كوكي قرار مي گيرد. 

ويتامين E موجود در سبوس برنج قهوه اي

سبوس برنج سرشار از ويتامين  E بوده و مي تواند به عنوان منبع تامين اين ويتامين معرفي شود. شادابي و نشاط پوست به ميزان ويتامين E كه وارد بدن مي شود بستگي دارد. با استفاده از سبوس برنج مي توان اين ويتامين را دريافت كرد. عامل مهم در تامين رطوبت پوست ويتامين E است و از خشكي آن جلوگيري مي كند. همچنين  اين ويتامين در شفاف سازي پوست و روشن شدن آن اثر ويژه اي خواهد داشت. از بين رفتن لكه هاي پوستي بعد از استمرار استفاده سبوس برنج قهوه اي به خوبي ديده مي شود، و پوستي صاف و شفاف را براي افراد به وجود مي آورد. 

                                                  سبوس برنج قهوه اي

آهن موجود در سبوس برنج قهوه اي 

يكي از خواص سبوس برنج وجود آهن در اين ماده غذايي است. آهن يكي از عناصر ضروري بدن است و انرژي روزانه را براي افراد فراهم مي كند. كمبود آهن باعث بدخلقي، كسل بودن و و خواب آلودگي مي شود. با دريافت آهن از طريق سبوس برنج مي توان گردش خون را در بدن افزايش داد و با بالا رفتن تعداد گلبول هاي قرمز در خون مشكل كم خوني و آنمي را حل كرد. 

آنتي اكسيدان موجود در سبوس برنج قهوه اي 

آنتي اكسيداني كه در سبوس برنج قهوه اي وجود دارد، سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند، و مبارزه بر عليه سلول هاي سرطاني به خوبي انجام مي شود. جلوگيري از سرطان و توده هاي سلولي يكي از فوايد سبوس برنج است. 

فيبر موجود در سبوس برنج قهوه اي 

افراد زيادي به خصوص سالمندان از يبوست رنج مي برند، فيبر موجود در سبوس برنج به حركات روده كمك مي كند و عمل دفع به آساني انجام مي شود. فيبري كه در سبوس برنج وجود دارد از نوع محلول در آب است، و باعث مي شود كلسترول و قند خون كاهش پيدا كند.

اثر ديگري كه فيبر در سيستم گوارش دارد آن است كه احساس سيري زودتر به وجود مي آيد، و به مرور باعث كاهش وزن مي شود. بنابراين مصرف سبوس برنج قهوه اي مي تواند موجب تناسب اندام گردد. 

ويتامين B موجود در سبوس برنج قهوه اي 

ويتامين B مي تواند باعث بهبود خلق و خوي افراد شود، و از افسردگي و اضطراب جلوگيري كند. همچنين اين ويتامين براي رويش مو و جبران آسيب ديدگي ها بر روي ساقه و ريشه مو بسيار اثرگذار است. براي افرادي كه دچار ريزش مو هستند، و موهاي كم پشتي دارند، خوردن سبوس برنج موجب تقويت فوليكول‌هاي مو خواهد شد. ضمن اينكه در دراز مدت سفيدي مو هم از بين خواهد رفت. 

منگنز و فسفر موجود در سبوس برنج قهوه اي 

براي بالا بردن ضريب هوشي بايد فسفر مورد نياز مغز تامين شود، در سبوس برنج به مقدار كافي فسفر و منگنز وجود دارد. منگنز به مغز كمك مي كند كه كاركرد بهتري داشته باشد، و معادلات ذهني را با سرعت بيشتري پاسخ دهد. 

اسيدهاي چرب و پروتئين هاي موجود در سبوس برنج قهوه اي 

پروتئين يكي از مواد ضروري براي رشد و تقويت بدن است. براي كودكاني كه در سن رشد قرار دارند، وجود پروتئين مي تواند به رشد ماهيچه و افزايش قد آنها كمك زيادي كند. اسيدهاي چرب موجود در سبوس برنج قهوه اي باعث مي شود، كه كودكان انرژي لازم را براي فعاليت هاي روزانه به دست بياورد. 

خريد سبوس برنج قهوه اي 

سبوس برنج گيلان كشت از معتبرترين برند هاي موجود در بازار ايران است كه طرفداران بسيار زيادي دارد شما با مراجعه به سايت گيلان كشت به آدرس ( www.gilankesht.ir) ميتوانيد سبوس برنج گيلان كشت را سفارش دهيد و درب منزل خود تحويل بگيريد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.