تفاوت سيليس با سيليكات چيست؟

۴۹ بازديد ۰ نظر

سيليس چيست؟

سيليس با فرمول شيمياييSIO2 يكي از كاني هايي است كه در پوسته زمين به وفور يافت مي شود. سيليس به دليل استفاده از اصلي ترين عناصر پوسته در فرمول شيميايي آن، توانسته كاربرد بسياري در صنايع مختلف داشته باشد. اين عنصر با اشكال مختلف در طبيعيت يافت شده و دسترسي به آن امكان پذير است. دسترسي آسان و ظاهر بلورين سيليس همدان موجب شده تا خريد سيليس براي استفاده در صنايع مختلف مورد توجه قرار گيرد.

سيليس در دماي معمولي به صورت جامد بوده و اين ويژگي منجر شده تا نقطه ذوب و جوش بالايي داشته باشد. همچنين اين نوع كاني در طبيعت نيمه رسانا بوده و مقاومت و استحكام بالايي از خود نشان مي دهد. از اين رو در ساختمان سازي توجه ويژه اي به آن مي شود. اگر اولويت شما مقاومت و كيفيت بالا سيليس در صنعت مورد نظر مي باشد؛ بهتر است سيليس با خلوص بالا را انتخاب كنيد.

كاربرد سيليس چيست؟

همان طور كه گفته شد؛ سيليس به دليل نوع ساختار و ويژگي هايي كه دارد، در توليد محصولات مختلف مي توان مورد استفاده قرار داد. از كاربرد سيليس همدان مي توان به ريخته گري، سراميك سازي، شيشه سازي، تصفيه آب، صنايع اكترونيك، لاستيك و پلاستيك، پاك كننده صنعتي، رنگ سازي، چيني سازي و غيره اشاره نمود.

سيليكات چيست؟

سيليكات نوعي از تركيبات شيميايي با بار منفي از سيليسم بوده كه به صورت اكسيد در طبيعت يافت مي شود. سيليكات ها نيز همانند سيليس، در توليد محصولات مختلف مي توان مورد استفاده قرار داد. اين ماده حالت جامد داشته و در حالت محلول كمتر يافت مي شود. تركيب و ساختار سيليكات به گونه اي بوده كه خاصيت پاك كنندگي داشته و اين امر موجب شده تا در توليد صابون ها و خمير دندان مورد استفاده قرار گيرد. در ادامه با انواع سيليكات آشنا مي شويد.

سيليكات شبكه اي

نام ديگر اين نوع كاني، سيليكات داربستي مي باشد. در اين نوع سيليكات، چهار وجهي به وسيله چهار گوش به چهار وجهي مجاورخود متصل شده و نتيجه ي اين اتصال، ايجاد شبكه سه بعدي مي باشد. از كاني هاي مهم اين نوع سليكات مي توان به فلدسپات، زئوليت، اسكاپوليت و كوارتز اشاره نمود.

كاربرد سيليكات چيست؟

همان طور كه در مطلب تفاوت سيليس و سيليكات چيست؟ به آن پرداختيم، سيليكات ها به دليل نوع ساختار و ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارند، توانسته جايگاه ويژه اي در صنايع مخلتف از جمله مكمل هاي غذايي داشته باشد. در اين بخش قصد داريم تا به كاربرد هاي سيليكات در بدن انسان بپردازيم. از جمله كاربرد هاي آن مي توان به روشن نمودن پوست، افزايش خاصيت ارتجاعي پوست، كمك به رشد مو، كاهش ميزان شكستگي استخوان ها و تقويت آن نام برد.

تقاوت سيليس و سيليكات چيست؟

سيليس و سيليكات ها به دليل نوع ساختاري كه دارد، موجب شده تا اين دو ماده با يكديگر متفاوت باشند. تفاوت سيليس و سيليكات ها در كاربرد آن در صنايع مختلف اشكار شده است. در واقع مي توان گفت كه سيليس در ريخته گري، افزايش ماندگاري سبزيجات، افزايش مقاومت در برابر بيماري ها و شيشه سازي كاربرد داشته اما سيليكات ها در توليد صابون، پودر شوينده، چسب، كاغذ و كارتن سازي، حفاظت در برابر آتش و توليد لوازم آرايشي و بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

سخن نهايي

در اين مطلب به توضيحي درباره تفاوت سيليس و سيليكات چيست، پرداخته شد. سيليس و سيليكات يكي از كاني هاي فراوان در پوسته زمين بوده كه به دليل تركيبات مختلف آن ها، كاربرد متفاوتي با يكديگر دارند. سيليس همدان و سيليكات ها با درجه خلوص متفاوت در بازار عرضه شده كه مي توان نسبت به نوع استفاده و كاربرد آن، ميزان خلوص اين دو ماده را در نظر گرفت.همچنين شما ميتوانيد جهت خريد سيليس همدان درجه يك، درجه دو، سيليس ممتاز و ميكرونيزه به سايت آراسنگ الوند مراجعه نماييد.

منبع:تفاوت سيليس با سيليكات چيست؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.