مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج چقدر طول ميكشد؟

۵۰ بازديد ۰ نظر

مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج

امروزه افراد بسياري به دنبال اخذ اقامت آلمان از طريق ازدواج هستند و قصد دارند تا با ازدواج با يك فرد تبعه ي آلمان بتوانند اقامت اين كشور را دريافت كنند. حتي برخي از افراد به دنبال ازدواج صوري براي كسب اقامت اين كشور مي باشند. اما سوالات بيشماري ممكن است در اين مسير وجود داشته باشد: دريافت اقامت آلمان از طريق ازدواج چه شرايطي دارد؟ مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج چقدر طول ميكشد؟ اين روش مهاجرتي چه مراحلي دارد؟ براي دريافت اقامت اين كشور پس از ازدواج به چه مداركي نياز دارد؟

ما در ادامه اين مقاله قصد داريم تا به تمامي سوالات شما در زمينه ي مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج پاسخ دهيم. اما در صورتي كه در اين مسير به اطلاعات بيشتري نياز داريد، حتما به وبسايت اپلاي فور جرمني مراجعه كنيد.

شرايط كلي ازدواج در آلمان

ازدواج در كشور آلمان پروسه ي پيچيده اي ندارد، اما اگر يكي از زوجين خارج از اتحاديه اروپا باشد، اين كار كمي پيچيده مي شود. در اين كشور دفاتر رسمي ثبت احوال مي توانند ازدواج ها را به صورت قانوني ثبت كنند، اما افراد مي توانند در كنار آن براي داشتن ازدواج مذهبي نيز برنامه ريزي كنند. داشتن برخي قوانين براي ثبت ازدواج در اين كشور الزامي است كه در ادامه به مهم ترين آن ها مي پردازيم.

داشتن سن بالاي 18 سال (افراد با 16 سال سن مي توانند با رضايت والدين ازدواج كنند)؛

  1. امكان ازدواج با خويشاوندان خوني در اين كشور وجود ندارد؛
  2. بايد نام شاهدان مراسم ازدواج خود را از حداقل 8 روز قبل به مسئولين ثبت احوال اعلام كنيد.

مهاجرت به آلمان

قوانين دريافت اقامت آلمان از طريق ازدواج

ازدواج با يك تبعه ي آلماني نمي تواند به تنهايي شما را به يك شهروند آلماني تبديل كند؛ اما در صورتي كه با يك فرد آلماني مقيم در اين كشور زندگي كنيد، مي توانيد در ابتدا اقامت 3 ساله ي آلمان را دريافت نماييد. پس از گذشت 3 سال و در صورتي كه در اين مدت بتوانيد به نيازهايتان براي زندگي در اين كشور از جمله زبان آلماني پاسخ دهيد، مي توانيد درخواست خود براي دريافت اقامت دائم آلمان را ارائه كنيد.

ارائه ي درخواست براي اخذ شهروندي آلمان پس از گذشت سه سال اقامت قانوني در اين كشور و گذشت دو سال از ازدواج امكان پذير است. شما براي اين كار بايد شرايط و پيش نيازهاي لازم از جمله زبان، تست ملي شدن و وضعيت مالي مطمئن داشته باشيد.

اگر فردي كه شما با اون ازدواج مي كنيد، شهروندي و تابعيت آلمان را داشته باشد، دريافت شهروندي اين كشور براي شما نيز با رعايت شرط هاي لازم امكان پذير است. اما در صورتي كه همسر شما تنها اقامت اين كشور را داشته باشد، با داشتن دانش اوليه زبان آلماني مي توانيد براي سه سال در اين كشور اقامت داشته باشيد.

مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج چقدر طول ميكشد؟

با توجه به حجم بالاي تقاضا براي دريافت ويزاي آلمان و مهاجرت به آلمان، دريافت ويزاي ازدواج آلمان در حدود 6 ماه زمان مي برد. البته اين زمان در صورتي است كه شما مدارك خود را به طول كامل و به درستي به سفارت اين كشور ارائه دهيد. پس از مهاجرت به اين كشور و دريافت اقامت موقت، شما مي توانيد پس از سه سال زندگي در آلمان براي دريافت اقامت دائم و يا تابعيت آلمان درخواست دهيد.

سخن پاياني

اين روزها مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج بسيار در بين افراد محبوب و همه گير شده است. ما در اين مطلب به برخي از سوالات شما از جمله قوانين ازدواج در آلمان چيست؟ مهاجرت به آلمان از طريق ازدواج چقدر طول ميكشد؟ مدارك لازم براي ازدواج با فرد تبعه آلمان چيست؟ و بسياري سوالات ديگر پاسخ داديم. در صورتي كه قصد داريد تا براي دريافت اقامت يا تابعيت اين كشور از طريق ازدواج اقدام كنيد، ما موسسه اپلاي فور جرمني را به شما پيشنهاد مي كنيم.

منبع


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.