چرا باتري گوشي خراب مي شود ؟

۲۰ بازديد ۰ نظر

چرا گوشي موبايل داغ مي شود ؟

راه حل جلوگيري از داغ شدن آنداغ شدن گوشي: موضوع مقاله از سري مقاله هاي فروشگاه اينترنتي رايا استور، در مورد داغ شدن گوشي موبايل و ضررهاي آن مي باشد. حتما خيلي براي شما پيش آمده است كه موقه استفاده از يك برنامه يا بازي و يا حتي استفاده از اينترنتي، گوشي موبايل در دستتان بيش از حد گرم ميشود، و يا با پيغام دستگاه بيش از حد داغ است مواجه مي شويد و از خود ميپرسيد كه ايا داغ شدن گوشي ضرر دارد؟ و مي خواهيد بدانيد كه چگونه گوشي را خنك نگه داريم؟ پس با ما همراه باشيد.
داغ شدن گوشي ها بصورت دوره اي امري طبيعي ميباشد اما يك سوال پيش مي آيد كه اين داغ شدن ها خود به خود بوجود مي آيند يا نحوه استفاده ما از آنها باعث اين امر مي شود ؟ حتما برايتان اتفاق افتاده است زماني كه برنامه هاي زيادي را در پس زمينه اجرا كرده ايد ، يا داريد يك فيلم با كيفيت را به مدت طولاني مشاهده مي كنيد و يا اينكه داريد يك بازي باكيفيت و سنگين انجام مي دهيد ، دستانتان داغ مي شوند . يا ممكن است بر اثر تاثير محيط گوشي شما داغ شده باشد مثلا گرما به گوشي شما تابيده شده باشد . البته در همه مواقع پيدا كردن علت اينكه چرا باتري گوشي شما داغ شده است به اين آساني ها نيست .
در اكثر گوشي ها هنگامي كه گوشي موبايل داغ مي شود يك پيغام شبيه به تصوير زير مشاهده مي شود . در اين پيغام به كاربر هشدار داده مي شود كه گوشي شما بيش از اندازه داغ شده است و بدليل گرماي زيادي عملكرد هاي گوشي براي مدتي متوقف مي شوند . البته افزايش دماي گوشي تا به اين اندازه به ندرت رخ مي دهد و احتمال آن بسيار پايين ميباشد . بعنوان مثال اين حالت ممكن است زماني رخ بدهد كه شما به مدت يك روز لب ساحل باشيد و آفتاب در كل روز به گوشي شما بتايد ، در اين حالت ممكن است كه دماي گوشي شما به قدري بالا برود كه پيغام زير را نمايش دهد اما بازم تكرار مي كنيم كه اين حالت بسيار نادر ميباشد .
ايا داغ شدن گوشي ضرر دارد؟در صورت داغ شدن بيش از اندازه گوشي اندرويد و آيفون با پيغام بالا مواجه مي شويد !در صورت داغ شدن بيش از اندازه گوشي اندرويد و آيفون با پيغام بالا مواجه مي شويد !لطفا هميشه به اين نكته توجه داشته باشيد كه سيستم خنك كننده گوشي هاي موبايل شبيه به سيستم خنك كننده كامپيوتر هاي بزرگ نيست .

گوشي هاي موبايل بر خلاف كامپيوتر ها ممكن است به حدي داغ شوند كه به كمك كاربر نيباز داشته باشند تا به حالت عادي بازگردند . البته خبر خوش در اين است كه در اكثر موارد داغ شدن بيش از حد گوشي هيچ آسيبي به آن وارد نمي سازد ، پس اگر به پيغام هشدار رو به رو شديد اصلا نگران نباشيد .
خوب ، تا اينجاي مقاله سعي كرديم شما را با داغ شدنگوشي و علائم آن آشنا كنيم . در ادامه قصد داريم تا به سرفصل هاي زير بپردازيم پس با ما همراه باشيد .
سرفصل هاي اين مقاله :
چرا گوشي موبايل داغ مي شود ؟آيا گوشي شما بيش به درستي بيش از حد داغ است ؟استفاده بيش از حد از دوربين باعث داغ شدن گوشي مي شودآيا گوشي همزمان با داغ شدن ، كند مي شود ؟آيا قاب محافظ گوشي هم باعث داغ شدن گوشي مي شود ؟باتري و كابل شارژ را بررسي كنيدآيا اتصال واي فاي دليل گرم شدن گوشي است ؟چگونه گوشي كه داغ شده است را خنك كنيم ؟چرا گوشي موبايل داغ مي شود ؟دليل داغ شدن گوشي موبايلدليل داغ شدن گوشي موبايلاولين علتي كه بعنوان مهمترين دليل در ذهن همه ما نقش بسته است استفاده به مدت طولاني از گوشي هاي موبايل است . البته اين علت تا حدي درست است اما نمي توان گفت تمام دليل داغ شدن بخاطر استفاده طولاني مدت ميباشد .
برخي از دلايلي هستند كه بصورت سنتي در بين مردم رواج پيدا كرده است كه عبارتند از :
وصل شدن به واي فاي به مدت طولانياجراي بازي هاي سنگين به مدت طولانياتصال طولاني مدت اسپيكر بلوتوثشدت روشنايي زياد نمايشگر گوشي همراهموارد بالا شايد در گذشته براي داغ شدن گوشي هاي موبايل تاثير داشتند اما امروزه براي گوشي هاي هوشمند موجود در بازار تاثيرات بسيار كمي دارند و همه چيز به استفاده طولاني مدت ختم نمي شود . در ادامه به بررسي دلايل داغ شدن گوشي هاي موبايل مي پردازيم .
آيا گوشي شما بيش به درستي بيش از حد داغ است ؟قبل از اينكه بخواهيد به سراغ علت داغ شدن گوشي موبايل خودتون بگرديد ، ببينيد كه آيا گوشي شما واقعا داغ شده است يا در حد معمولي ميباشد . اگر گوشي شما داغ شده است احتمالا مشكل جدي وجود دارد چرا كه گوشي ها با استفاده عادي ، داغ نمي شوند .
به اين نكته دقت داشته باشيد كه هرگز كمي داغ شدن گوشي را با داغ شدن بيش از حد اشتباه نگيريد . اگر شما به مدت 15 دقيقه با گوشي خودتان بازي كرديد ، اصلا نگران نباشيد چرا كه اين يك گرماي معمولي ميباشد اما اگر با پيغام هشدار رو به رو شديد و دستان شما نيز بيش از حد داغ شد بهتر است هرچه سريع تر مسئله را بررسي كنيد .
لازم دونستيم اين نكته را هم به شما بگوييم كه برخي اوقات و در برخي از گوشي هاي هوشمند ، داغي به دليل داشتن سخت افزاري قدرتمند ميباشد و اين يك نكته بسيار مثبت ميباشد در مقابل علت گرم نشدن برخي از گوشي ها نيز به خاطر سخت افزار ضعيف آن ميباشد . پس بخاطر هر گرمايي اصلا نگران نباشيد .
استفاده بيش از حد از دوربين باعث داغ شدن گوشي مي شوداستفاده طولاني مدت از دوربين گوشي هاي هوشمندي كه از كيفيت دوربين بالايي برخوردار هستند مي تواند باعث داغ شدن بيش از حد گوشي شود . البته اين قضيه براي همه مدل هاي گوشي صدق نمي كند و عموما به موارد ذكر شده در زير بستگي دارد :
رزولوشن و نرخ فريم انتخاب شدهشدت روشنايي نمايشگردماي محيطپيغام دستگاه بيش از حد داغ است.

منبع مقاله داغ شدن گوشي موبايل در سايت https://rayastor.ir/why-the-mobile-gets-hot/ 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.