قيمت ورق آجدار پرسي به چه عواملي بستگي دارد؟

۴۳ بازديد ۰ نظر

ورق آجدار ورقي است يك سمت آن طرح هايي به شكل قطره اشك، الماس و ديگر شكل هاي برجسته، و همچنين طرف ديگر آن كاملا صاف و مسطح است. اين ورق هاي را با عنوان ورق هاي صد سايش و ضد لغزش نيز مي شناسند، به همين دليل از محصولات پر كاربرد و پر فروش در انواع مختلف صنايع به شمار مي آيند.

قيمت ورق آجدار پرسي به چه عواملي بستگي دارد؟

به طوري كه سالانه در ايران نزديك به 100 تا 150 تن ورق آجدار توليد مي گردد. اما سوال اينجاست كه قيمت ورق آجدار پرسي به چه عواملي بستگي دارد؟ در ادادمه با ما همراه باشيد تا در هنگام خريد اين محصول با هيچ گونه مشكلي مواجه نشويد.

ورق آجدار چيست؟

همانطور كه گفته شد ورق هاي را كه يك سمت آنها مسطح و سمت ديگر آن اشكال برجسته مي باشد را ورق هاي اجدار مي گويند، كه در صنايع گوناگون اين محصول را با نام ورق هاي شطرنجي، ورق كف سازي و يا ورق هاي برجسته نيز مي شناسند. در دهه 1820 محصولي به نام ورق گالوانيزه اجدار توسط مهندس معماري به نام رابينسون هنري در شكرت لندن اختراع شد، كه توليد آن از آهن فرفورژه بود. اما امروزه ورق هاي اجدار را معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و آلومينيوم در ايران وارد مي كنند كه به ورق هاي اجدار روسيه و چين مي توان اشاره كرد.

عوامل مهم و تاثير گذار در قيمت ورق اجدار پرسي

ورق هاي اجدار در جنس هاي گوناگوني توليد و ساخته مي شوند و هر كدام از آن ها با قيمت هاي مختلفي در بازار توزيع مي شوند؛ بنابراين نمي توان قيمتي مشخص براي تمام ورق هاي اجدار تعيين كرد. جهت مشاهده قيمت ورق آجدار پرسي در ثامن تجارت كليك كنيد. عوامل بسيار زيادي وجود دارد كه در نرخ ورق اجدار فابريك و پرسي با جنس ها و اندازه هاي مختلف تاثير بسزايي دارد؛ كه اين عوامل شامل موارد زير است:

  • روش توليد و ساخت ورق هاي اجدار
  • ميزان انرژي كه در ساخت و توليد ورق اجدار مصرف مي شود.
  • نرخ دلار و نواسانات ارزي كه در ايران به دليل وجود تحريم ها بسيار زياد است.
  • قيمت مواد اوليه اي كه براي ساخت و توليد ورق هاي اجدار استفاده مي گردد.

به طور كلي مي توان گفت كه قيمت ورق اجدار پرسي را با توجه به ميزان وزن و ابعادي كه در گريد هاي مختلف ساخته مي شود، تعيين مي گردد. نكته قابل توجه اين است كه بالاترين قيمت اين محصول مربوط به ورق هاي اجدار استيل مي باشد كه بعد از آن به ترتيب ورق اجدار الومينيومي، ورق اجدار گالوانيزه و ورق اجدار اهني قرار مي گيرند.

كاربرد هاي مهم ورق اجدار پرسي

  • معماري و ساخت و ساز:

ورق هاي هاي به دليل مقاومت بسيار خوبي كه دارند، براي محافظت در برابر باد و طوفان هاي شديد مورد استفاده قرار مي گيرند. همجنين نكته قابل توجه اين است كه هزينه تعمير و نگه داري اين محصول بسيار كم است و در عوض عمر طولاني قوي دارند؛ بنابراين در صنعت ساخت و ساز و معماري بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند و از محصولات مورد علاقه بسياري از مهندسين معماري مي باشد. ساخت سوله ها، پاركينگ ها، مدارس، ايستگاه هاي اتوبوس و... از كاربردهاي مهم ورق اجدار پرسي در صنايع ساخت معماري مي باشد.

  • بسته بندي:

صنايع بسته بندي معمولا از طراحي هاي منحصر به فردي استفاده مي كند؛ بنابراين ورق هاي اجدار به دليل استحكام و دام خوبي كه دارند مي توانند جايگزين بسيار خوبي در صنايع بسته بندي به جاي چوب و مقوا باشند. فروشگاه هاي مواد غذايي، فروشگاه هاي كتاب و... از كاربرد هاي مهم ورق هاي اجدار در بسته بندي است.

  • كاربرد پزشكي:

ورق هاي اجدار به راحتي نمي شكنند و بسيار سخت و مقاوم هستند، به همين دليل در شرايط اضظراري بسيار كاربردي مي باشند و از آن ها در صنايع پزشكي استفاده مي كنند.

اما سوال اينجاست كه چه عواملي در وزن اين ورق ها تاثير مي گذارد؟!

همانطور كه گفته شد ورق هاي اجدار به يك سمت برجسته با اشكال مختلف دارد و هرچقدر كه اين طرح ها بيشتر باشد وزن آن ها نيز بيشتر مي شوند. البته صخامت ورق نيز در وزن آن بي تاثير نيست، به طوري كه ورق هاي اجدار 1.5، 2، 3، 6، 8، و 10 ميل در بازار توزيع مي گردد كه مسلما هر چه ضخامت بيشتر باشد وزن آن بيشتر مي شوند و از طرف ديگر در قميت آن تاثير زيادي مي گذارد.

كلام آخر

ما در اين مطالب به اين نتيجه رسيديم كه ورق هاي اجدار ورق هايي هستند كه يك سمت آنها مسطح و سمت ديگري داراي اشكال مختلف مانند: قطره اشك، الماس و... مي باشد. همچنين اين محصول به دليل مقاومت و دوام بسيار بالايي كه دارد در صنايع زيادي مورد استقاده قرار مي گيرد. اما قيمت ورق اجدار پرسي چقدر است؟! قيمت اين محصول به عوامل بسيار زيادي چون: ضخامت، وزن، اندازه، جنس، نحوه توليذ و از همه مهم تر نواسانات ارزي بستگي دارد.

براي توليد ورق اجدار پرسي از موادي استفاده مي شود كه قيمت آن مواد به دليل نواسانات ارزي و تحريم بود كشور ما روزانه در حال تعيير مي باشد، از اين رو قيمت اين محصول نيز تابت نيست و نمي توان قيمت مشخصي را براي آن تعيين كرد. اميدوارم كه مطالب مفيدي ار توانسته باشيم در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. از صبوري شما سپاس گذاريم.

منبع:ثامن تجارت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.