سنگ سيليس چيست و چه خواصي دارد؟

۶۲ بازديد ۰ نظر

از سوالات پرتكرار كاربران سنگ سيليس چيست و چه خواصي دارد؟ بوده كه در اين مطلب قصد داريم تا توضيحي درباره ساختار و خواص اين ماده‌ي با ارزش پوسته زمين بپردازيم. سنگ سيليس به نام سيليكون دي اكسيد با فرمول شيميايي SiO2 شناخته شده كه به دليل نوع ساختار و تركيب شيميايي آن، رنگ اين ماده سفيد مي‌باشد. سيليس از فراوان‌ترين عناصر پوسته زمين يعني سيليكون و اكسيژن توليد شده كه اين امر موجب شده تا تركيب فراواني در پوسته زمين محسوب مي‌شود. اين ويژگي موجب شده تا 59 درصد تركيبات زمين را تشكيل داده و در صنعت و موادغذايي كاربرد بسياري داشته باشد.

به نقل از شركت سيليس همدان، رايج‌ترين تركيب اكسيدي در پوسته زمين، سيليس همدان يا سيليسيم دي اكسيد با فرمول شيميايي ايي sio2 مي‌باشد. فروش سيليس همدان همانند گارنت و سيليس ممتاز همدان كاربرد بسياري دارد. silicon به معناي سنگ سخت، سنگ آتش زنه يا سنگ چخماق بوده كه نام‌گذاري اين تركيب از آن الهام گرفته شده است. در ادامه‌ي اين مطلب قصد داريم به توضيحي درباره خريد سيليس همدان، مزيت‌ها و كاربردهاي آن بپردازيم.

سنگ سيليس به دليل نوع تركيبات و نوع چينش ساختاري كاني، بسيار متنوع بوده كه هر نوع از آن خواص و كاربردهاي گوناگوني خواهد داشت. يكي از انواع سنگ سيليس، كوارتز بوده كه هر سيليكون آن با 4 اكسيژن متصل شده و به عنوان دومين كاني موجود در پوسته زمين محسوب مي‌شود. از ديگر نوع سيليس، فلينت نام داشته كه از تركيب بلور كوارتز بوده و رنگ آن قهوه‌اي يا خاكستري ديده مي‌شود.

سنگ سيليس خواص بسيار داشته كه موجب شده تا نظر بسياري از افراد را جهت استفاده در صنايع مختلف جلب كند. همان طور كه در ابتداي اين مطلب به آن پرداختيم، سيليس در پوسته زمين به وفور با ساختارهاي گوناگوني ديده مي‌شود. تنوع در اين ساختار موجب شده تا به صورت بلورين در خواص و كاربردهاي متنوع ديده شود. اما سوال اينجا است كه سنگ سيليس چه خواصي دارد؟ خاصيت اين ماده بسيار بوده كه باعث شده تا در علم پزشكي مورد توجه قرار بگيرد. از فوايد درماني فوق‌العاده‌ي آن مي‌توان به درمان شكم درد، درمان سرفه‌هاي شديد، از بين برنده‌ي احساس سوزش پوست بر اساس حساسيت، بهبود دهنده و تقويت قدرت بينايي فرد، از بين بردن قرمزي پوست و التهاب آن و تقويت كننده‌ي تارهاي صوتي حنجره اشاره نمود.

همچنين مي‌توان فوايد سنگ سيليس را به صورت متافيزيكي هم بررسي نمود. به اين صورت كه اين ماده به عنوان مغناطيس بوده و تماس افراد با اين سنگ، انرژي بسياري در فرد به وجود مي‌آورد. فوايد متافيزيكي اين سنگ عبارت است از به وجود آوردن شادي در فرد، ايجاد خلاقيت، افزايش اعتماد به نفس، خودآگاهي، شفاف سازي، حفاظت در برابر انرژي‌هاي منفي، افزودن شور و نشاط در فرد، كمك به جذب نيرو انرژي مثبت و غيره مي‌باشد.

خاصيت ماورالطبيعه اين سنگ موجب شده تا اين سنگ در جواهر سازي استفاده شده و باعث جذب انرژي از طريق چاكراها شده و بازتاب آن به اشخاص ديگر مي‌شود. بنابراين اين سنگ در دستبندها، گردبند و انگشتر با رنگ و طرح‌هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در اين مطلب سعي كرديم تا به پاسخ سنگ سيليس چيست و چه خواصي دارد؟ پي ببريد. اين سنگ به دليل نوع ساختار، خواص درماني و متافيزيكي بسيار داشته و در علم پزشكي به صورت خوراكي و در جواهرسازي نيز به صورت‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. جهت خريد سيليس همدان درجه يك، درجه دو، سيليس ممتاز و ميكرونيزه به نشاني (https://arasangalvand.com/) مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.