زعفران اصل را گران نخريد

۲۳ بازديد ۰ نظر

زعفران كه به طلاي سرخ مشهوراست يكي از گران‌ترين، خاص‌ترين و با ارزش‌ترين ادويه جهان به شمار مي رود.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام هفت مغز، زعفران علاوه براينكه مزه فوق العاده اي دارد و باعث خوش رنگ شدن و طلايي شدن غذا مي شود، خواص شگفت انگيز ديگري مانند: از بين بردن دردهاي دوران قاعدگي، بهتر كردن حالت روحي، بهبود حافظه و تقويت قدرت جنسي مي باشد.

زعفران انواع مختلفي دارد كه شما بايد زمان خريد زعفران با آن ها آشنا باشيد و هر كدام كه براي شما مقرون به صرفه بود آن را خريداري كنيد.

· زعفران نگين: براي اين نوع زعفران درهنگام پاك كردن و به دست آوردن زعفران اصل و خالص زمان زيادي گذاشته مي شود تا قسمت انتهاي پرچم كه به كلاله سه شاخه ختم مي شود دقيقا از قسمت سه شاخه شدن برش بخورد.

· زعفران شبه نگين: اگر ما در هنگام پاك كردن زعفران نگين، دقت كافي و لازم را نداشته باشيم و برش ها يكسان نباشد، زعفراني كه به دست مي آيد را زعفران شبه نگين مي گويند.

· زعفران سرگل: اين نوع زعفران بهترين نوع كاربردي زعفران است چون قسمت هاي كلاله و خامه زعفران كه به رنگ قرمز مي باشد و بهترين و بالاترين خلوص را دارد از قسمت هاي بي ارزش كه هيچ گونه ارزشي ندارد جدا مي شوند.

· زعفران دخترپيچ: اين نوع زعفران به دليل خلوص كمتري كه دارد زياد كاربردي ندارد و تقريبا زعفران دخترپيچ منسوخ شده است.

از ميان تمام زعفران هاي گفته شده، زعفران سرگل بهترين نوع زعفران مي باشد زيرا ناخالصي ندارد و از لحاظ قيمت خيلي مناسب است.

اگر قصد خريد اينترنتي زعفران اصل از 7maghz.com  را داريد؛ مي توانيد با بهترين قيمت، زعفران مشهد درجه يك و مرغوب برند هاي سحرخيز و مصطفوي را به صورت عمده و يا تكي را آنلاين سفارش دهيد.

بنا به اعلام  7maghz،  زعفران يا همان طلاي سرخ، ادويه اي خوش رنگ، خوش طعم و با ارزشي است كه در صنايع مختلفي از آن استفاده مي‌شود. خراسان رضوي، يكي از شهرهايي است كه مركز فروش عمده زعفران مشهد مي باشد. همچنين با خريد زعفران صادراتي مي توانيد كيفيت و مرغوبيت اين محصول را از نزديك مشاهده كنيد. فروشگاه آجيل و خشكبار هفت مغز، يكي از معتبرترين مراكز براي خريد و قيمت زعفران سحرخيز فله مي باشد و كاربران مي توانند پس از مشاهده قيمت زعفران كيلويي، مثقالي و بسته بندي اين محصول ارزشمند را سفارش دهند و از خواص بي نظير آن بهره مند شوند.

شايد شما در هنگام خريد اينترنتي زعفران با خود بگويد چرا اين ادويه گران است؟

گران بودن قيمت زعفران عوامل مختلفي دارد كه ما در ادامه به بررسي اين عوامل مي پردازيم: كشت زعفران در ايران به مقدار زيادي انجام مي شود اما اين بدين معنا نيست كه فقط زعفران در ايران كشت مي شود. ايران به دليل داشتن عواملي نظيرداشتن خاك حاصلخيز، داشتن آب و هواي مناسب و نيروي انساني كاربلد جز كشورهايي است كه بيشترين توليد زعفران را دارد.

زعفران اصل چه طعمي دارد؟ طعم زعفران اصل را مي توان يك راز در نظر گرفت زيرا هر شخصي تجربه متفاوتي نسبت به شخص ديگر از مزه زعفران دارد، اما طعم اصلي زعفران به دليل وجود پيكرو كروسين موجود در زعفران تلخ است، اين را بايد در نظر داشته باشيد كه مزه زعفران اصل با زعفران تقلبي تفاوت زيادي دارد و شما نبايد گول افراد سوجو را بخوريد و زعفران تقلبي را به جاي زعفران اصل بخريد؛ ما در ادامه مي خواهيم به روش هاي شناسايي زعفران تقلبي بپردازيم: يكي از ساده ترين روش ها براي تشخيص زعفران اصل از روي سرشاخه كلاله زعفران مي باشد چرا كه سرشاخه هاي كلاله زعفران سه شاخه است و قسمت بالايي آن شيپوري بوده و هر چقدر به پايين تر نزديك مي شويم باريك تر مي شود.

 همچنين روش هايي ديگر نظير قرار دادن چند تا پَر زعفران روي شعله گاز است كه در اين شرايط بايد رنگ زعفران به نارنجي يا بنفش تغيير كند و روش ديگر، قرار دادن زعفران بين كاغذ كاهي و فشار دادن زعفران بين كاغذ است اگر لكه چربي زعفران روي كاغذ نماند آن زعفران اصل است و در غير اين صورت به احتمال بالايي آن زعفران تقلبي مي باشد.

حال شايد با خود بپرسيد زعفران اصل چه ويژگي هايي دارد؟ زعفران اصل ويژگي هايي نظير رنگ رعفران، طعم زعفران، بوي زعفران و نوع زعفران دارد. ما مي خواهيم براي شما هر يك از اين ويژگي هارا بهتر توضيح دهيم:

· طعم زعفران: طعم زعفران اصل تلخ مي باشد.

· رنگ زعفران: رنگ زعفران اصل مات است و هيچ درخششي ندارد.

· بوي زعفران: زعفران اصل بويي تند و تيزي دارد و كمي بوي شيريني مي دهد.

يكي از نكات مهم در هنگام خريد اينترنتي زعفران، قيمت تمام شده آن براي مشتري مي باشد كه به دليل عواملي كه در ابتدا نام برديم گران است. زماني كه زعفران، را با قيمت ارزان و پايين خريداري مي كنيد نبايد انتظار كيفيت عالي و خوبي از آن زعفران داشته باشيد، چه بسا بايد اين را در نظر داشته باشيد كه با قيمت ارزان و پايين تر زعفران تقلبي را به شما ندهند. پس شما براي خريد زعفران اصل بايد نكاتي را مد نظر داشته باشيد و بدانيد اجناس خوب هيچ گاه ارزان نيستند.

منبع:https://www.isna.ir/news/1400112418747/%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.