ابعاد سينك توكار (اندازه استاندارد سينك ظرفشويي توكار)

۱۹ بازديد ۰ نظر

در بازار لوازم خانه و آشپزخانه ابعاد و اندازه هاي مختلفي براي سينك ظرفشويي وجود دارد. در سال هاي گذشته سينك با عرض 50 سانتي متر توليد مي شد و صفحه روي كابينت هم 50 متر بود. اما نسل جديد سينك هاي ظرفشويي با عرض 60 توليد ميشوند و صفحه هاي كابينت هم با همين عرض توليد ميشوند. تنوع توليد سينك ها در مقايسه با گذشته خيلي بيشتر شده، هم در مدل ها و هم در ابعاد تجهيزات جانبي كنار سينك هم به مرور افزايش پيدا كرد. در واقع يكي از مهم ترين موارد در انتخاب و خريد سينك ظرفشويي ابعاد آن مي باشد. در ادامه اين مطلب قصد داريم تا اطلاعاتي در رابطه با ابعاد استاندارد سينك ظرفشويي توكار و روكار در اختيارتان قرار دهيم تا با توجه به فضاي آشپزخانه خود بتوانيد بهترين و مناسب ترين انتخاب را داشته باشيد.

مقايسه ابعاد سينك توكار و روكار

سينك هاي روكار همانطور كه از نام آنها مشخص مي باشد، به سينك هايي گفته ميشود كه بر روي كابينت قرار مي گيرند و به شكل مستطيل هستند و با عرض 60 ساخته ميشوند. اين مدل از سينك ها كارايي بيشتري در مقابل سينك هاي توكار دارند؛ اما از لحاظ طولي در ابعاد ۸۰ سانتيمتر – ۱۰۰ سانتيمتر – ۱۲۰ سانتيمتر و ۱۵۰ سانتيمتر توليد مي شود.

انتخاب اندازه در سينك ظرفشويي بسته به فضاي موجود در كابينت آشپزخانه (Kitchen cabinets) و سليقه مشتري متفاوت است. بيشترين انداز اي كه در خريد سينك مورد توجه مشتريان قرار مي گيرد، سينك با عرض 120 است. بر اساس تجربه ي برخي از متخصصان در اين زمينه اكثر مشتريان اين اندازه را دوست دارند. زيرا هم سيني مناسبي براي گذاشتن ظرف هاي شسته شده در اختيار دارند و هم اينكه دو لگن براي شستشو دارند. پس براي طراحي سينك ظرفشويي بايد از اندازه هاي توليد شده استفاده كرد. سينك ها در هر مدلي معمولا هم لگن چپ و هم لگن راست دارند كه نسبت به فضاي آشپزخانه مي توان از آنها استفاده كرد.

اندازه استاندارد سينك ظرفشويي توكار چقدر است؟

ابعاد سينك ظرفشويي توكار و روكار

سينك هاي توكار، سينك هايي هستند كه با اشكال غيرهندسي مانند لوبيايي شكل توليد ميشوند و براي نصب آن نياز است كه صفحات كابينت نيز به آن شكل بريده شود و قالب آن سينك روي صفحه در مي آيد. اين مدل از سينك از زيبايي و ظرافت خاصي برخوردار مي باشد و به همين دليل صفحه قطع نميشود و شكل زيبايي را به كابينت آشپزخانه ميدهد. اما اين مدل در مقايسه با سينك هاي روكار از كارايي كمتري برخوردار مي باشد. زيرا هميشه دور سينك روي صفحه، به خاطر لبه اي كه سينك دارد آب جمع ميشود و باعث كاهش عمر مفيد صفحه ميشود.

ابعاد اين مدل از سينك هاي ظرفشويي بين 100-120 سانتي متر است؛ البته چند سانتي متري كوچيكتر هستند اما در طراحي بايد همان اندازه مشخص شده در نظر گرفت.

به خاطر اينكه از كابينت سينك ظرفشويي معمولا به جاي سطل زباله و يا آب شيرين كن استفاده ميشود و معمولا ظرفي درون آن گذاشته نميشود، تقريبا به عنوان كابينت ديده نمي شود. پيشنهاد ميشود در طراحي كابينت به جاي استفاده از عدد 120 از 90 استفاده كنيد. زيرا تنها كافي است لگن سينك درون كابينت قرار بگيرد و سيني سينك روي كابينت كنار قرار بگيرد؛ با اين كار مي توان 30 سانتي متر به فضاي مفيد كابينت ها اضافه كرد.

آشنايي با نصب سينك روكار (طريقه نصب سينك ظرفشويي)

ابعاد سينك ظرفشويي تك لگنه و دولگنه

زماني كه قصد داريد آشپزخانه خود را بسازيد و يا حتي آن را تعمير كنيد، بايد لوازم مهمي مانند سينك ظرفشويي را در نظر داشته باشيد. اين وسيله از اركان اصلي آشپزخانه محسوب ميشود. اگر سينك مناسبي در آشپزخانه و يا مطبخ شما وجود نداشته باشد كارتان با مشكل مواجه ميشود و در بسياري از موارد نيز ممكن است به دردسر بيفتيد.

سينك ظرفشويي تك لگنه و دو لگنه از وسايل ضروري آشپزخانه است. اين وسيله كاربردي ابعاد و مدل هاي مختلفي دارد و با توجه به فضايي كه در دسترس داريد مي توانيد بهترين مدل موجود را انتخاب و خريداري كنيد. در خريد اين وسيله بايد به برخي از نكات توجه كنيد تا بتوانيد محصول بهتري را تهيه كنيد.

يكي از موارد مهمي كه در راهنمي خريد سينك ظرفشويي مورد توجه قرار مي گيرد ابعاد سينك مي باشد. سينك ها ابعاد و سايزهاي مختلفي دارند. تفاوتي نداريد كه آيا سينك ظرفشويي شما توليد داخل است يا يك محصول وارداتي است؛ تمامي مدل ها بايد از يك اندازه استاندارد پيروي كنند. در هنگام خريد سينك بايد از پيش به ابعاد محلي كه براي نصب آن در نظر گرفته ايد توجه كنيد و مطابق با اين اندازه خريد خود را انجام دهيد.

در حالت كلي يك سينك دو لگنه استاندارد كه اغلب مورد استفاده قرار مي گيرد در نوع روكار با طول 120 سانتي متر و عرض 60 سانتي متر مي باشد و در نوع توكار با طول 116 تا 120 سانتي متر است.

اندازه استاندارد سينك ظرفشويي تك لنگه و دولنگه

خريد سينك ظرفشويي توكار با ابعاد استاندارد در فروشگاه سيلوريراق

سينك ظرفشويي يكي از كاربردي ترين محصولات در آشپزخانه ها مي باشد و در دسته بندي هاي متفاوتي در بازار موجود است. از انواع جديدترين سينك هاي اخوان و يا ساير برندهاي مختلف مي توان به سينك توكار، روكار و سينك زير كوريني در جنس هاي استيل، رزين و گرانيتي اشاره كرد. همانطور كه در قسمت هاي بالاتر به آن اشاره كرديم ابعاد استاندارد سينك ظرفشويي توكار، از مهم ترين موارد در هنگام خريد اينترنتي سينك توكار مي باشد؛ اين موضوع شايد دغدغه بسياري از مشتريان باشد كه بتوانند محصولي را با ابعاد و اندازه مشخص و همچنين با كيفيت بالايي سفارش دهند.

سايت سيلور يراق كه جزو يكي از معتبرترين و بزرگ ترين فروشگاه هاي آنلاين لوازم خانه و آشپزخانه مي باشد، توانسته است با ارائه باكيفيت ترين محصولات رضايت مشتريان خود را بدست آورد و اين اطمينان را به آنها مي دهد كه محصول خود را با همان مشخصات و اطلاعات ارائه شده مي توانند خريداري كنند و هيچ نگراني بابت خريد خود نداشته باشند. هم اكنون براي خريد سينك ظرفشويي روكار و سينك ظرفشويي توكار از سيلوريراق مي توانيد اقدام كنيد.

منبع: ابعاد سينك توكار (اندازه استاندارد سينك ظرفشويي توكار) دكونيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.