نصب سينك روكار (طريقه نصب سينك ظرفشويي)

۲۲ بازديد ۰ نظر

امروزه در تمامي آشپزخانه هاي منازل كوچك و بزرگ سينك ظرفشويي وجود دارد و يك وسيله جدايي ناپذير از آشپزخانه است. بنابراين نحوه ي نصب سينك روكار بسيار مهم است.

به گزارش اخبار ساختمان، سينك ها از لحاظ نوع نصب در آشپزخانه، به دو نوع روكار و توكار تقسيم ميشوند و نصب آنها نيز تفاوت هايي با يكديگر دارند. در اين مطلب ما سعي داريم تا اطلاعاتي در رابطه با نحوه نصب سينك توكار و همچنين آموزش نصب سينك ظرفشويي توكار در اختيارتان قرار دهيم. همانطور كه مي دانيد سينك ظرفشويي يكي از لوازم مهم و كاربردي در آشپزخانه مي باشد كه بارها در طول روز مورد استفاده قرار مي گيرد. از آنجايي كه اين وسيله نقطه اتصال ميان آب و فاضلاب آشپزخانه است، بايد در هنگام نصب آن دقت زيادي داشته باشيد. هر گونه اشكال و ايرادي در نصب آن مي تواند موجب دردسرهايي همچون نشت آب و پساب سينك به آشپزخانه يا كابينت را به همراه داشته باشد.

اگر قصد خريد انواع سينك آشپزخانه، را داريد مي توانيد براي خريد سينك ظرفشويي، از سايت هاي ديجيكالا و سيلوريراق، سينك ظرفشويي روكار، سينك ظرفشويي توكار، تك لگن، دولگن، سراميكي و گرانيتي در برند هاي مختلفي همچون: اخوان، استيل البرز و.. با قيمت ارزان و كيفيت عالي سفارش دهيد.

 

طريقه نصب سينك روكار به چه صورت است؟

 

امروزه در تمامي آشپزخانه هاي منازل كوچك و بزرگ سينك ظرفشويي وجود دارد و يك وسيله جدايي ناپذير از آشپزخانه است. بنابراين نحوه ي نصب سينك روكار بسيار مهم است. البته اين امكان وجود دارد كه بعضي از آشپزخانه ها دوتا باشد. در اين صورت قرار دادن سينك ظرفشويي شايد كار چندان پيچيده اي نباشد و در عمل مشكلي به وجود نياورد، متنها هر فردي را بهر كاري ساخته اند؛ پس متخصصان در اين زمينه اگر اين كار را براي شما انجام دهند كيفيت نهايي بيشتري دارد، اما در شرايط خاصي امكان كمك گرفتن از چنين افرادي وجود ندارد. ما در اين مطلب درمورد شيوه نصب سينك روكار، به صورت اصولي و كاملا كاربردي مي پردازيم تا اگر اختمالا خودتان خواهان نصب سينك هستيد؛ دست به كار شويد.

 

با يك بررسي ساده متوجه شده ايد كه سينك هاي ظرفشويي انواع مختلفي دارند؛ و اگر بخواهيم آنها را دسته بندي كنيم بايد سينك ها را به دو نوع روكار و توكار تقسيم كنيم. آن دسته از سينك هايي كه بر روي لبه كابينت قرار مي گيرند روكار و آنهايي كه در دل كابينت قرار مي گيرند سينك توكار ناميده ميشوند. امروزه در بازار اكثر اين وسايل را استاندارد مي سازند و به همين علت كساني كه در زمينه كابينت سازي فعاليت دارند، صفحاتي به اندازه استاندارد براي اين سينك ها در نظر مي گيرند. بنابراين در هنگام خريد سينك، ابتدا اندازه اي را كه در نظر گرفته شده است را بگيريد.

مشخصات كابينت سينك روكار

 

 

البته معمولا كابينت سازها به صورت اصولي 120 سانتي متر را در نظر دارند. اما اين تنها اندازه طول كابينت مي باشد و عرض كابينت بايد هميشه در اندازه 60 سانتي متري ديده شود. در هنگام خريد سينك ظرف شويي روكار، در نظر داشته باشيد كه سينك ها به صورت دو لبه و يك لبه فروخته ميشوند. منظور اينكه يك لبه گرد دارند يا دو لب گرد. سينك هايي كه داراي دو لب گرد هستند معمولا براي فضاهايي در نظر گرفته ميشوند كه از هر دو طرف آزاد هستند؛ جايي مثل اپن و يا ميز وسط آشپزخانه.

 

آموزش نصب سينك ظرفشويي روكار

 

لبه هاي اين مدل از سينك ها بر روي كابينت قرار مي گيرد و نصب آنها نسبت به مدل توكار راحت تر مي باشد. در ابتدا بايد مكان نصب سينك ظرفشويي روكار را در آشپزخانه مشخص كنيد. البته اندازه ظرفشويي خريداري شده بايد كاملا متناسب با مكان انتخاب شده باشد. توجه داشته باشيد كه گيره ها و اتصالات لازم و متناسب با سينك خود را به همراه آن خريداري كرده باشيد. البته برخي از شركت ها تمامي لوازم مورد نياز آن را به مشتري عرضه مي كنند. در اولين مرحله پس از آماده سازي محل نصب، سينك را به پشت برگردانيد، گيره ها و ساير اتصالات لازم مانند شير و دريچه آب و ... را بر روي آن نصب كنيد.

 

دريچه آب بايد با استفاده از چسب محكم شود و چسب هاي اضافي آن پاك شود. سپس سينك را با دقت تمام بر روي كابينت قرار دهيد. در آخر، گيره هاي سينك را پيچ داده و سفت كنيد. پس از قرار گرفتن سينك ظرفشويي بر سر جاي خود بسته و كاملا محكم كنيد. بعد از آن بايد لوله هاي ورودي به فاضلاب را كه در زير ظرفشويي قرار مي گيرند را ببنديد. حال با بازكردن شيرآب، از نصب سينك خود اطمينان پيدا كنيد. در پايان كار اگر مشكلي در نصب مشاهده نكرديد، لبه هاي ظرفشويي را با استفاده از چسب سيليكوني آب بندي كنيد.

سيفون سينك ظرفشويي را چگونه نصب كنيم؟

 

 

سيفون سينك ظرفشويي معمولا به همراه خود سينك در بسته بندي آن قرار داده ميشود. انتخاب اتصالات فاضلابي متناسب با نوع سينك اهميت زيادي دارد. سينك هاي يك قلو تنها به يك خروجي نياز دارند؛ اما مدل دوقلو آن بايد دو خروجي داشته باشد. كه به خروجي اول و فاضلاب شبكه ميشود و يا بهم وصل و در نهايت آب خارج ميشود. البته نوع سه يا چهار خروجي آب هم دارند.

 

براي اتصال سيفون ظرفشويي ابتدا بايد پنجره خروجي آب از سينك را وصل كنيد. اين كار بسيار ساده است. تنها كافي است كه قسمت رويي آن را از ساير قسمت ها جدا كنيد و از روي و درون سينك عبور دهيد و قسمت زيرين را با تعبيه واشرها به آن وصل كنيد. برخي از سيفون ها با پيچ و مهره و برخي از آنها خودشان حالت مهره اي دارند.

 

اگر خروجي آب بيشتر بود براي هر دو تا چند خروجي اين پنجره ها را به همين صورت وصل كنيد. معمولا خروجي آب روي سينك به يكي از اين راه هاي خروجي وضل ميشود و داراي شيلنگ و يا لوله باريك تري مي باشد. قبل از محكم كردن پيچ مهره هاي پلاستيك بايد هر كدام را با يك واشر هم اندازه كه مشخص است، آب بندي كنيد. در هنگام سر هم كردن اتصالات فاضلاب سينك، در نظر داشته باشيد كه تمامي لوله ها كمي بلند در نظر گرفته شوند تا پس از بررسي و اندازه گيري هر مقدار از لوله را كه نياز داريد استفاده كنيد و مقدار اضافي آن را برش دهيد.

 

مراحل تبديل سينك توكار به روكار:

  1. انتخاب و خريد سينك جديد
  2. جدا كردن شيرآب
  3. باز كردن سيفون و زير آب ظرفشويي
  4. جدا كردن سينك قديمي
  5. تميزكاري محل نصب
  6. چسب كاري قسمت هاي اتصال
  7. قراردادن سينك جديد در محل نصب
  8. بستن شير و سيفون زير آب

تفاوت سينك روكار و توكار، كدام بهتر است؟!

 

 

عموما سينك ها در دو دسته ي توكار و روكار قرار مي گيرند. بنابراين اولين موضوع در خريد سينك انتخاب نوع آن مي باشد. اگر بخواهيم رو راست باشيم هرگز نمي توان گفت كه سينك ظرفشويي روكار بهتر است يا توكار! اما هر كدام از اين مدلها داراي مزايا و معايبي هستند و انتخاب مدل مناسب تنها به انتظارات و سليقه شما بستگي دارد. پس بهترين كار اين است كه درباره هر كدام از اين مدل ها و تفاوتشان اطلاعاتي داشته باشيد كه در نهايت بتوانيد تصميم بگيريد كه كدام سينك براي آشپزخانه شما مناسب مي باشد.

* مقايسه زيبايي و ظاهر سينك توكار و روكار

نمي توان از اين موضوع چشم پوشي كرد كه زيبايي، سهم زيادي در انتخاب محصول دارد. در مقايسه سينك روكار و توكار بايد بيان كرد كه مدل توكار ظرافت و زيبايي بيشتري دارد؛ و در اكثر آشپزخانه ها مدرن و حرفه اي از سينك توكار استفاده ميشود. از لحاظ تنوع نيز مدل سينك ظرفشويي روكار، در شرايط خوبي قرار دارد و با انواع فرم هاي مربع، دايره، مستطيل و ... قابل خريداري مي باشد. اگر زيبايي آشپزخانه براي شما اولويت مي باشد بهتر است كه يكي از مدل هاي توكار را انتخاب كنيد.

* شيوه نگهداري سينك ظرفشويي توكار و روكار

در مدل توكار، رطوبت و قطرات آب به سادگي مي توانند وارد سطح داخلي كابينت شوندو به همين دليل خشك كردن اطراف سينك بعد از هربار استفاده ضروري مي باشد. باقي ماندن آب و رطوبت بعد از مدتي مي تواند موجب پوسيدگي آن شود. اما اگر حوصله خشك كردن هميشگي اطراف سينك را نداريد بهتر است از مدل هاي روكار استفاده كنيد. در سينك روكار اگر آب به اطراف پخش شود روي صفحه سينك و در محدوده لبه قرار مي گيرد. به همين دليل نگراني به خاطر آسيب رساندن به صفحه كابينت اطراف آن وجود ندارد.

* تفاوت هاي نصب سينك توكار و روكار

در طرز نصب سينك روكار، صفحه كابينت به صورت عرضي برش داده ميشود و لبه هاي سينك روكار نصب شده، روي كابينت قرار مي گيرد. در ادامه به كمك چسب آكواريوم يا نوار آب بندي دور تا دور سينك پوشيده ميشود. ولي در نصب سينك توكار، به كمك شابلون و يا متر صفحه كابينت مطابق با ابعاد سينك برش داده ميشود. سپس سينك درون اين فضا قرار مي گيرد، به گونه اي كه لبه ي آنن پايين تر از سطح كابينت قرار مي گيرد. در اخر بست ها محكم ميشود و آب بندي دور سينك انجام ميشود.

سينك ظرفشويي، يكي از پركاربرد ترين تجهيزات در هر آشپزخانه مي باشد كه هم در ظاهر و جلوه بخشي به ظاهر آشپزخانه و هم در راحتي و آسايش افراد منزل نقش مهمي دارد. امروزه با افزايش مدل ها و تنوع برندهاي ايراني، انتخاب بهترين مارك سينك ظرفشويي ايراني، دغدغه بسياري از افراد به خصوص خانم ها مي باشد.

در بازار لوازم خانه و آشپزخانه ابعاد و اندازه هاي مختلفي براي سينك ظرفشويي وجود دارد. در سال هاي گذشته سينك با عرض 50 سانتي متر توليد مي شد و صفحه روي كابينت هم 50 متر بود. اما نسل جديد سينك هاي ظرفشويي با عرض 60 توليد ميشوند و صفحه هاي كابينت هم با همين عرض توليد ميشوند. 

توجه به دكوراسيون آشپزخانه كه به عنوان قلب خانه شناخته ميشود،همانند دكور پذيرايي مهم و ارزشمند است و بايد براي داشتن محيط آشپزخانه شيك و جذاب دقت زيادي داشته باشيم. خريد سينك ظرفشويي مي تواند فضاي آشپزخانه شما را متفاوت و مدرن جلوه دهد.

سينك ظرفشويي استيل البرز: آشپزخانه يكي از مهم ترين بخش هاي خانه است و بيشتر كار هاي اشخاص خانه دار، در اين قسمت از خانه انجام مي شود. مخصوصا خانم هاي خانه دار، بيشتر وقت خود را در آشپزخانه مشغول آشپزي و غذا پختن هستند. اصلا به همين دليل آشپزخانه را قلب تپنده خانه مي نامند.

سينك ظرفشويي سفيد: به گزارش مجله اينترنتي دكوكده و به نقل از سيلور يراق آشپزخانه يكي از مهم ترين بخش هاي خانه است كه خانم هاي خانه معمولا دوست دارند هم تجهيزات كاربردي در آن نصب كنند تا بتوانند كار هاي خود را راحت تر انجام دهند و هم آشپزخانه خود را زيبا كنند. تجهيزاتي مانند سينك ظرفشويي، هود آشپزخانه، اجاق گاز يا ماشين هاي لباسشويي و ظرفشويي در آشپزخانه قرار مي گيرد و معمولا خانم هاي خانه دار، زمان زيادي را در آشپزخانه مي گذرانند و به همين خاطر آشپزخانه را قلب تپنده خانه مي دانند.

سينك ظرفشويي ارزان اين عضو جدانشدني با كاربرد بالايي كه دارد نمي توانيد يك روز آن را در حال استراحت ببينيد، مگر آنكه در خانه نباشيد. به دليل شستشوي چربي، آلودگي و مانده غذاها درون سينك ظرفشويي آشپزخانه انجام ميشود، بنابراين جنس مرغوب و ابعاد مناسب آن مي تواند آسودگي بيشتري براي شما داشته باشد و همچنين طول عمر بيشتري را براي خودش رقم بزند.

همانطور كه مي دانيد امروزه توجه افراد به خصوص خانمها بر دكوراسيون و وسايل آشپزخانه جلب ميشود. پس بايد براي هر چه زيباتر ديده شدن آن، از وسايل شيك و زيبايي استفاده كنيم. يكي از اين وسايل كه در حقيقت تميزي آشپزخانه را به رخ مي كشد، سينك ظرفشويي است. سينك اخوان، يكي از معروف ترين برندها در حوزه فروش سينك ظرفشويي است كه با ارائه مدل هاي مختلفي مانند توكار، روكار و زير كابينتي توانسته نياز مشتريان خود را با سلايق متنوع برطرف كند.

سينك ظرفشويي خانه شما، يكي از مهم ترين تجهيزاتي است كه در آَشپزخانه شما وجود دارد. آشپزخانه همانطور كه مي دانيد به دليل اينكه روزانه بار ها و بار ها همه افراد وارد آشپزخانه مي شوند و از تجهيزات مختلف داخل آن استفاده مي كنند مهم ترين بخش خانه است و فكر مي كنيد كه در آشپزخانه، كدام يك از تجهيزات است كه بيشترين اهميت را دارند؟

سينك ظرفشويي معمولي، يكي از مهم ترين تجهيزات آشپزخانه شما باشند كه روزانه به دفعات بسيار زيادي از آن استفاده مي كنيم. سينك هاي ظرفشويي، كارايي هاي بسيار زيادي دارند و در زيبايي آشپزخانه نيز بسيار تاثير گذار هستند. سينك هاي ظرفشويي در شستن ظرف و ظروف، ميوه، سبزيجات و مواد غذايي كه نياز به شستشو دارند و … كاربرد دارند. از ديگر كاربرد هاي سينك هاي ظرفشويي، مي توان به تامين آب تصفيه از شير هاي آب تصفيه در سينك هاي ظرفشويي اشاره كرد.

آشپزخانه، يكي از مهم ترين بخشهاي منزل شماست و اگر كمي دقت كنيد، همه ما روزانه بار ها و بار ها وارد آشپزخانه مي شويم و كار هاي بسيار مختلفي را در آن انجام مي دهيم. يكي از مهم ترين تجهيزات آشپزخانه كه هم كارايي ها و كاربرد هاي مختلفي براي ما دارند و هم در زيبايي آشپزخانه تاثير بسزايي دارند، سينك هاي ظرفشويي هستند. به همين خاطر است كه خانم هاي خانه دار، در خريد سينك هاي ظرفشويي، دقت بسياري به خرج مي دهند.

آشپزخانه يكي از مهم ترين بخش هاي خانه و سينك ظرفشويي نيز يكي از مهم ترين تجهيزات آن به حساب مي آيد. سينك هاي ظرفشويي به دليل كاربرد هاي بسيار زيادي كه در آشپزخانه دارند و در زيبايي آشپزخانه نيز بسيار موثر هستند و اين موضوع باعث مي شود كه سينك هاي ظرفشويي، مهم ترين عضو آشپزخانه شما باشند.

آشپزخانه يكي از مهم ترين بخش هاي خانه شماست و در طول روز، همه افراد خانواده به دفعات بالا وارد آن مي شوند و كار هاي بسيار مختلفي را در آن انجام مي دهيم. خانم هاي خانه دار نيز كه بيشترين وقت را در خانه مي گذرانند، نيز وقت زيادي را در آَشپزخانه مي گذرانند و در آن به كار هاي مختلفي همچون آشپزي مشغولند. اصلا به همين خاطر است كه آشپزخانه را در بسياري از فرهنگ ها، قلب تپنده منزل مي نامند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.