سيليس چيست و چه كاربردي دارد؟

۱۹ بازديد ۰ نظر

سيليس (Silica) دومين عنصر رايج با 25 درصد فراواني در پوسته زمين است. اين ماده غير فلزي، سخت است و به رنگ بي رنگ تا خاكستري تيره وجود دارد. امروزه از اين ماده معدني در علوم مهندسي، نظري و تكنولوژي هاي گوناگون مانند تكنولوژي هاي فرآوري استفاده مي كنند.

سنگ سيليس داراي مقاومت بسيار بالاي است و همين امر موجب شده اين سنگ يكي از پرمصرف ترين سنگ ها در طبيعت باشد. اين سنگ داراي خواص و كاربردهاي گوناگون است. شما بدون شك براي تكميل فرايند توليد خود در يكي از شاخه هاي صنعت به سيليسيم دي اكسيد نياز داريد.

شما براي خريد سيليس خالص بايد به مراكز معتبر مانند مجموعه صنعتي آرا سنگ الوند مراجعه كنيد. در ادامه بعد از توضيح در مورد سيليس چيست و چه كاربري دارد، در مورد نحوه خريد آن شما را راهنماي مي كنيم.

جهت كسب اطلاعات بييشتر در خصوص سيليس چيست و كاربرد آن، تفاوت سيليس و سيلييكا و خواص آن، و حتي مي توانيد براي بررسي قيمت Silica همدان و خريد سيليس از آراسنگ الوند؛ بزرگترين توليد كننده و فرروشنده سنگ سيليس همدان، هم اكنون اقدام نماييد.

پودر سيليس چيست؟

سيليس ميكرونيزه كه از سنگ اين ماده توسط دستگاه هاي تمام اتوماتيك بالميل به صورت دانه بندي در اندازه هاي ميكرون دانه بندي مي شود. از اين پودر صنعتي در صنايع گوناگون مانند نسوزو متالوژي براي بهبود درجه حرارت بالا، مقاومت در برابر اكسيداسيون و مقاومت در برابر سايش محصولات گوناگون استفاده مي شود.

از سيليس پودري در صنعت ريخته گري متالوژي به عنوان يك افزودني آلياژهاي غير آهني و آلياژ سيليسيم استفاده مي شود و با اين روش موجب بهبود خنك سازي فولاد مي شوند. د ضمن از اين پودر در برخي از موارد به عنوان كاهش دهنده فلز در زمينه آلياژهاي سراميكي جديد استفاده مي كنند.

سيليس خوراكي چيست؟

در اين مورد از اين ماده معدني در صنايع غذايي و داروسازي استفاده مي كنند. لازم به ذكر است كه اين عنصر در سن 21 سالگي به بعد در بدن كاهش مي يايد و موجب ايجاد ناهنجاري هاي در بدن مي شود. شما بايد اين ماده را از طريق مواد غذايي و مكمل هاي حاوي اين ماده مانند قطره سيليس تامين كيند.

شما از اين ماده به تنهاي نمي توانيد استفاده كنيد و از آن جايي از زمين استخراج مي شود بدن ما توانايي جذب آن را ندارد؛ پس بايد در بعضي از خوراكي ها تركيب شود تا بدن بدون هيچ ضرري آن را دريافت كند. سيليس خوراكي موجب بهبود سيستم ايمني بدن، دستگاه گوارش، ناهنجاريهاي استخواني و ... مي شود.

كريستال سيليس چيست؟

به طور كلي سنگ Silica در انواع مختلفي مانند سيليس كريستالي و آمورف توليد مي شود. نوع كريستال اين مده در مقابل سنگ آن داراي خصوصيات و كاربردهاي بيشتري است. براي نمونه از آن در استخرهاي شنا، آكواريوم، سيستم هاي تصفيه آب و پارك هاي آبي استفاده مي كنند. استفاده از اين ماده در فضاي استخرها موجب مي شود تا فرايند بك واش آب به ميزان 30 درصد كاهش پيدا كند. جداي اين، مزايايي چون كاهش ميزان آلودگي آب با توجه به مقاومت بالاي آن در برابر ساييدگي دارد.

خواص سنگ سيليس

اين نوع سنگ سخت از رايج ترين مواد روي زمين است كه در انواع گوناگون وجود دارند. سيليكا در حوزه هاي صنعتي، مواد غذايي و آشاميدني استفاده مي شود. مواد خام كوارتز براي توليد شيشه هاي مات، مصنوعي و روشن و همچنين براي توليد سراميك مصرف مي شوند. سيليس آزاد در طبيعت به سه شكل زير وجود دارد.

كوارتز

اين نوع يكي از پلي مورف هاي سيليس است و در درجه حرارت معمولي و فشار به دليل داشتن سختي زياد پايدار مي باشد. بيشترين نوع silica در طبيعت از اين نوع كاني مي باشد.

ماسه سنگ

ماسه سيليسي نوعي از كوارتز رسوبي مي باشد كه به صورت طبيعي خرد شده است. اين دانه ها به وسيله ذرات رس، آهك، اكسيد آهن يا بقيه مواد به يكديگر چسبيده شده اند.

فلينت

اين نوع تشكيل شده از كوارتز، كربنات كلسيم، آب و مواد آلي است و رنگ آن به صورت قهوه اي روشن، سياه يا خاكستري مي باشد. اين نوع از حل شدن اسكلت سيليسي جانوران اسفنجي در آب درياها و ته نشين شدن در بستر دريا به وجود مي آيد.

سيليس چيست و چه كاربردي دارد؟

سيليس چه كاربردي دارد؟

Silica در بسياري از صنايع و مشاغل جز مواد اوليه به حساب مي آيد. اين ماده با داشتن ويژگي هاي عالي در گوشه كنار زندگي روزمره ما حضور دارند؛ ولي به دليل استفاده مكرر از آن ها برايمان عادي شده اند. در ادامه شما را با بعضي از اين كاربردها آشنا مي كنيم.

كاربرد سنگ سيليس در صنعت

با توجه به اين كه اين ماده يكي از مواد طبيعي موجود در پوسته زمين است، در صنايع گوناگون استفاده مي شود. صنايعي مانند ساختمان سازي يكي از رايج ترين نوع است كه به دليل مقاومت بالاي آن در ساخت مصالح و نماي هاي بيروني هاي ساختمان ها استفاده مي شود. از ديگر كاربردها مي توان به چيني سازي، سندبلاست، پاك كننده هاي صنعتي، رنگ سازي، لعاب سازي، قالب ريخته گري، چسب سازي و ... اشاره كرد. در ادامه شما را با تعدادي از اين نوع كاربردها آشنا مي كنيم.

شيشه سازي

اين ماده از عناصر اصلي تشكيل دهنده شيشه است. اين عنصر با موادي مانند نفلين، سينيت، سودا، فلدسپار و ... تركيب مي شود. شما مي توانيد از طريق خريد سيليس همدان از آرا سنگ الوند، مرغوب ترين شيشه را توليد كنيد.

سراميك سازي

سنگ كوارتز داراي زيباي خاصي است،از اين رو در ساخت انواع سراميك و سرويس هاي بهداشتي از آن استفاده مي كنند. شما امروزه در دكوراسيون هاي داخلي و خارجي منازل شاهد حضور آن هستيد.

ريخته گري و نسوز

مقاومت سيليكا تا دماي 1470 درجه سانتي گراد موجب شده كه از آن در ساخت قالب هاي ريخته گري فلزاتي مانند آهن سياه، آلومينيوم، آلياژ هاي مس و به عنوان نسوز در كوره هاي آهن، فولاد، سيمان و شيشه استفاده مي شود.

كاربرد Silica در كشاورزي

همه خاك هاي مناسب كشت و كار در ابتدا داراي مقادير زيادي از سيليس بوده اند، اما با گذشت چندين سال و كشت هاي مكرر ميزان اين ماده در خاك كاهش مي يابد. از اين رو بايد از كودهاي حاوي سيليس استفاده كرد. به طور كلي اين ماده در زمينه كشاورزي داراي كاربردهاي زير است:

افزايش مقاومت در برابر تنش هاي محيطي

افزايش مقاومت در برابر بيماري

افزايش مقاومت در برابر آفات گياهي

افزايش ماندگاري سبزيجات

جلوگيري از سمي شدن گياهان و آلودگي هاي زيست محيطي

كاهش شوري و نمك خاك

سيليس چيست و چه كاربردي دارد؟

كاربرد سيليس در بدن

در بدن هر شخص بزرگسال به طور متوسط حدود 7 گرم سيلس وجود دارد كه در بافت هاي مانند مفاصل، استخوان، چشم، پوست و دندان وجود دارند. اين ماده در مواد غذايي مانند بادام، لوبيا سبز، اسفناج، غلات، بادام زميني و ... وجود دارند. كاهش اين ماده معدني در بدن موجب عوارض زير مي شود:

پيري پوست

ريزش و كم شدن مو

پوكي و تضعيف شدن استخوان ها

درد گرفتن تاندون و مفاصل

و ...

خريد با كيفيت ترين سيليس از معتبرترين مركز فروش Silica

به طور كلي سيليسيم دي اكسيد با فرمول شيميايي SIO2 از مهم ترين اجزاي فيلتراسيون شني است. اين عنصر در درجه بندي هاي گوناگوني مانند سيليس ممتاز، درجه يك درجه دو و آمورف در بازار موجود است. كه شما با توجه به كاربرد و صنايع خود مي توانيد يكي از انواع آن را خريداري كنيد.

حال كه شما با سيليس چيست و چه كاربردي دارد؛ آشنا شديد مي توانيد براي خريد سيليس مرغوب به مركز خريد آن از جمله مجموعه صنعتي آرا سنگ الوند مراجعه كنيد. اين شركت از سال 1374 با تلاش و كوشش فراوان در زمينه توليد و فرآوري انواع مواد معدني فعاليت گسترده اي داشته باشد و تمامي محصولات خود را با كيفيت و تنوع هر چه بيشتر به بازار عرضه كرده است و از اين طريق توانسته بازار داخلي و خارجي خوبي را محصولات توليدي خود به وجود آورده است.

اين شركت با هدف گسترش و به روز رساني تجهيزات و استفاده از فن آوري هاي جديد جهت توليد بيشتر و كيفيت بهتر محصولات خود ، گام بزرگي را جهت پيشرفت صنعت كشور در اين زمينه برداشته و با استعانت از خداوند متعال تمام تلاش خود را در اين زمينه معطوف داشته است. شما براي خريد اينترنتي و اطلاع از قيمت سيليس در مش ها و بسته بندي هاي گوناگون مي توانيد به سايت آرا سنگ الوند مراجعه كنيد.

منبع:www.arasangalvand.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.