همه چيز درباره برنج قهوه اي و خواص آن

۴۱ بازديد ۰ نظر

برنج يكي از مهم ترين مواد غذايي و پر مصرف ايراني هاست، همه ما بيشتر برنج سفيد را مصرف مي كنيم.

به گزارش ايسنا بنابر اعلام سايت گيلان كشت، نوع ديگري از برنج به نام برنج قهوه اي هست كه داراي خواص و ارزش غذايي بالاتري مي باشد و مي تواند بسياري از كمبودهاي بدن را تامين كند و ما نيز در اين متن قصد داريم به معرفي اين برنج و خواص آن و يك فروشگاه معتبر براي خريد برنج قهوه اي بپردازيم.

برنج قهوه اي چيست؟

اين برنج نيز همان برنج سفيد است و مانند برنج سفيد در وقت و زمان مشخص خود توسط كشاورزان كاشته و برداشت مي شود.

بسياري از شاليكارها بعد از برداشت برنج اقدام با شالي كوبي آن مي كنند تا پوسته روي برنج گرفته شود و برنج سفيد به دست بيايد. اما همان پوسته در تشكيل برنج قهوه اي موثر است. براي تهيه اين برنج نبايد برنج برداشت شده به شالي كوبي برود، بلكه بايد حرارت ديده شود تا تمام مواد مغذي موجود در اين پوسته جذب دانه هاي برنج شود و ارزش غذايي آن بالا برود.

اين نوع برنج به راحتي مي تواند توليد شود و نياز به صرف زماني كمتري نسبت به برنج سفيد دارد، اما با ذائقه ما ايراني ها جور نيست. بسياري از پزشكان استفاده از اين غذا را به خصوص براي كساني كه به دنبال كاهش وزن هستند توصيه مي كنند.

بسياري از افراد براي عادت كردن به خوردن اين برنج، مي توانند آن را با برنج سفيد مخلوط كنند و بپزند.

برنج قهوه اي بيشتر در چه كشورهايي توليد مي شود؟

با وجود اينكه ايران داراي شاليزارهاي زيادي مي باشد و اكثر شهرهاي شمالي در كاشت برنج فعال هستند، اما توليد اين برنج در خود استان گيلان نيز غريب است، زيرا مردم همان خطه نيز از آن استقبال نمي كنند.

اين برنج كه نوعي برنج سبوس دار محسوب مي شود، بيشتر در كشورهاي جنوب شرقي آسيا توليد مي شود و به كشورهاي مختلف ارسال مي گردد.

برنج قهوه اي گيلان كشت

آشنايي با خواص برنج قهوه اي

اين برنج داراي خواص بي شماري است كه مي تواند به بهبود بسياري از بيماري ها و كمبودهاي بدن افراد مختلف در سنين متفاوت كمك كند.

اين نوع برنج منبع غني از املاح معدني مي باشد، منگنز، سلنيم، مس، منيزيم، فسفر، كلسيم و ... از جمله اين مواد هستند كه برنج سفيد مقدار زيادي از اين املاح را ندارد و يا درصد وجود آنها كمتر مي باشد.

آنتي اكسيدان هاي بي شمار برنج قهوه اي به خوبي مي تواند تقويت كننده سيستم ايمني بدن باشد.

اين برنج سبوس دار مي تواند با تثبيت قند خون به راحتي به كاهش قند خون در افراد ديابتي كمك كند و بيماري آنها را كنترل كند.

اين برنج با داشتن سلنيم مي تواند به كاهش توده هاي چربي و انسداد عروق كمك كند و بدين وسيله خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد.

اين نوع برنج با پروتئين بالايي كه در خود دارد، مي تواند به عنوان يك مكمل غذايي محسوب شود.

همان طور كه مي دانيد، ماده معدني منگنز سبب افزايش چربي سوزي در بدن مي شود و اين مورد سبب لاغري افراد در سنين مختلف مي گردد و به كاهش وزن و رسيدن به وزن نرمال كمك مي كند. نكته ديگر اينكه چون اين نوع برنج منبع غني از فيبر است، جلو اشتها را مي گيرد و به فرد احساس سيري دست مي دهد.

فيبر موجود در اين برنج مي تواند از بيماري يبوست در افراد مختلف مانند نوزادان، زنان باردار و كهنسالان جلوگيري كند و بدين ترتيب به بهبود حركات روده كمك مي كند.

خريد برنج قهوه اي

اين برنج همچنين مي تواند براي بيماراني كه دچار تنگي نفس و بيماري آسم هستند، مفيد باشد، زيرا سرشار از ويتامين هاي  C و E و آنتي اكسيدان هاي تقويت كننده و مناسب براي بدن مي باشد.

يكي ديگر از مواد مغذي موجود در اين برنج ملاتونين مي باشد كه مي تواند به بهبود و درمان بي خوابي در افراد مختلف كمك كند.

دستگاه گوارش انسان براي بهبود روند عملكرد خود نياز به فيبر، تيامين، ويتامين و ديگر مواد مغذي دارد و اين برنج مي تواند كمبود اين مواد مغذي را براي اين دستگاه جبران كند و در تمام بخش هاي آن تاثيرگذار باشد.

كبد مهم ترين غده در دستگاه گوارش است كه وظيفه سم زدايي را دارد و به همين خاطر وجود فيبر مي تواند خطر ابتلا به بيمار كبد چرب را كاهش دهد.

اين برنج شامل مواد مغذي مانند ويتامين هاي گروه B و اسيد گاما است. بدين وسيله مي تواند به رفع آلزايمر و تقويت حافظه كمك كند.

از ديگر موارد مهم، تاثير اين برنج بر پوست و مو است. در صورت جوشاندن برنج در آب و غليظ شدن آب، مي توان از آن به عنوان يك ماسك بسيار مقوي استفاده كرد.

توجه به نكات مهم

سايت گيلان كشتwwww.gilankesht.ir  با ارائه انواع برنج هاي سفيد و قهوه اي و همچنين ديگر محصولات سبوس دار با كيفيت توانسته است، مشتريان زيادي را جذب كند. قيمت هاي اين سايت بسيار مناسب است و افراد مي توانند در هنگام خريد قيمت هاي اين سايت را با ديگر سايت ها و فروشگاه ها مقايسه كنند.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.