نحوه ضد عفوني كردن درب ضد سرقت

۳۰ بازديد ۰ نظر

با توجه به شيوع ويروس كرونا ضدعفوني كردن سطوح اهميت بسيار زيادي دارد. از اين رو گروه صنعتي دركو برآن است تا با ارائه راهنمايي‌هاي لازم نقش خود را در سلامت جامعه به بهترين شكل ايفا كند. در همين راستا به نكات مهمي براي ضد عفوني و تميز كردن درب ضد سرقت استاندارد اشاره خواهد شد كه در ادامه مي‌خوانيد.

درب‌هاي ضد سرقت از رويه چوبي با رنگ پلي اورتان ساخته مي‌شود و با توجه به اينكه الكل حلال رنگ است استفاده از آن و يا محصولات داراي الكل براي ضد عفوني كردن رويه درب ضد سرقت استاندارد به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. اين امر به مروز زمان باعث كدر شدن رنگ درب و از بين رفتن رويه درب ضد سرقت خواهد شد و توصيه مي‌شود براي ضد عفوني كردن آن از مقدار كمي وايتكس رقيق شده با آب به وسيله آبپاش و تميز كردن با دستمال استفاده شود.

يراق آلات درب ضدسرقت معمولاً فلزي هستند كه با آبكاري و يا رنگ آميزي پوشيده مي‌شوند و پاشيدن الكل به صورت مستقيم روي آنها باعث از بين رفتن اين پوشش‌ها مي‌شود. بنابراين توصيه مي‌شود الكل را با آب مخلوط كرده و بعد دستمال را به اين محلول آغشته و يراق آلات را با آن تميز كنيد و يا از مخلوط آب و وايتكس با دستمال آغشته به آن استفاده شود. با توجه به اينكه دست بيشترين تماس را با يراق آلات درب ضد سرقت دارد، توصيه مي‌شود ضدعفوني كردن يراق آلات به صورت مستمر و در چندين مرحله در روز انجام شود. همچنين تميز كردن كليدهاي درب با الكل و يا مخلوط آب و وايتكس نيز توصيه مي‌شود.

نحوه ضد عفوني كردن درب ضد حريق

درب ضد حريق از فلز با رنگ الكترواستاتيك كوره‌اي ساخته مي‌شود و با توجه به اينكه درب‌هاي ضد حريق براي خروج اضطراري مورد استفاده قرار مي‌گيرند، عملاً استفاده زيادي از آن‌ها نمي‌شود، بنابراين ضدعفوني كردن آن‌ها در فاصله زماني بيشتري از درب ضد سرقت توصيه مي‌شود كه مي‌توانيد با الكل و يا وايتكس رقيق شده با آب آن را ضدعفوني كنيد. همچنين دستگيره اهرمي درب ضد حريق فلزي است و با ۹۰۰ ميكرون رنگ الكترواستاتيك پوشانده شده و بهتر است هنگام تماس با دستگيره‌ها از قسمت بين قوزك تا كتف دست استفاده كنيد تا با آن تماس كمتري داشته و در صورتي كه نياز به ضدعفوني كردن داشت از تركيب ضد عفوني كننده درب استفاده كنيد و دقت داشته باشيد تمام اجزا درب ضد حريق شامل دستگيره و جك آرام‌بند آن به درستي عمل كند، زيرا اين امر در زمان بروز حادثه در ساختمان بسيار حائز اهميت خواهد بود.

ضدعفوني كردن درب ضد آب و درب داخلي

با توجه به اينكه داخل منزل از امن‌ترين مكان‌ها در پيشگيري از بيماري كرونا است، بنابراين ضدعفوني بودن درب‌هاي منزل بسيار حائز اهميت است. ابتدا توصيه مي‌شود در زمان ورود به منزل و قبل از شست‌وشوي دست‌ها از دست زدن به دستگيره درب ضد آب و درب سرويس بهداشتي بپرهيزيد.

 

راه حل ساده ضدعفوني كردن درب‌هاي سرويس بهداشتي نيز استفاده از محلول وايتكس و به همراه آب است و از تميز كردن دستگيره درب‌ها به وسيله الكل خودداري كنيد. گروه صنعتي دركو (https://doorcoo.ir) توليدكننده انواع درب ضد سرقت استاندارد اميدوار است با رعايت تمام موارد بهداشتي و حفظ فاصله اجتماعي اين ويروس ريشه كن شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.